Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
.. etter å ha slitt mye med gammel fastlege, som mente jeg var deprimert isteden , så er jeg glad for han jeg har nå. Så får jeg bygge opp et tillitsforhold først, før jeg begynner å ta de store diskusjonene og vise at jeg kan mer enn han på noen ting.
Å ja - jeg kjenner meg igjen i den beskrivelsen
Mtp hvilken dose du bør ha, så kanhende du vil ta utskrift av Erfas pakningsvedlegg?
Da kan du fargemarkere det viktigste som understøtter en doseøkning - og gi til legen din.
OBS! Nedenfor er mesteparten av oversettelsen fjernet - har tatt med det som er om dosering:

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Da jeg leverte (eller hentet..hukommelse - ikke) resepten på Apotek1,
så fikk jeg med utskrift fra internett:
http://thyroid.erfa.net/index.php/en...monograph.html

Her via oversetter programmet til Google:
http://translate.google.no/translate...nb-NO:official

OBS!!
Ja - dette er altså via Googles oversetterprogram - den må pyntes litt på,
men selv så sliter jeg med å lese lange engelske tekster. Og da kan det være god hjelp i en litt kvasi-oversettelse

Preparatomtaler
THYROID Skjoldbruskkjertel

Desiccated Thyroid

60 og 125 mg tabletter

Therapeutic KLASSIFISERING

Hypothyroidism Therapy

Handlinger og klinisk farmakologi
De viktigste farmakologisk effekt av eksogene thyreoideahormoner er å øke den metabolske rate av kroppsvev.
Den normale Skjoldbruskkjertelen inneholder ca 200 mg levotyroksin (T4) / g av kjertel, og 15 mg triiodothyronine (T3) / g.

INFORMASJON TIL PASIENT
Pasienter på skjoldbrusk hormon preparater og foreldre til barn på skjoldbrusk terapi bør informeres om at:
  1. Substitusjonsbehandling er å bli tatt essensielt for livet, med unntak av tilfeller av forbigående hypotyreose, vanligvis assosiert med thyroiditis, og disse pasientene får en terapeutisk prøveversjon av stoffet.
  2. De skal umiddelbart rapportere i løpet av terapien noen tegn eller symptomer på skjoldbruskkjertel hormon toksisitet, f.eks, brystsmerter, økt puls, hjertebank, overdreven svetting, varme intoleranse, nervøsitet, eller annen uvanlig hendelse.
  3. Ved samtidig diabetes mellitus, kan den daglige dosen av antidiabetika medisiner trenger omstilling som skjoldbrusk hormon erstatning er oppnådd. Hvis thyroid medication er stoppet, kan en nedadgående omstilling av dosen av insulin eller muntlig Hypoglycemic agent være nødvendig for å unngå hypoglykemi. Til alle tider, tett overvåkning av blodsukkeret er obligatorisk i slike pasienter.
  4. Ved samtidig oral antikoagulerende behandling, bør protrombintid måles jevnlig for å finne ut om doseringen av orale antikoagulanter skal readjusted.
  5. Delvis tap av hår kan oppleves av barn i de første månedene av skjoldbruskkjertelen terapi, men dette er vanligvis et forbigående fenomen, og senere utvinning er vanligvis regelen.

Behandlingen bør igangsettes umiddelbart ved diagnostisering og vedlikeholdt for livet, med mindre forbigående hypotyreose er mistanke. I slike tilfeller kan behandlingen avbrytes for 2 til 8 uker etter 3 år å revurdere tilstand. Seponering er begrunnet i pasienter som har hatt en normal TSH løpet av de 2 til 8 uker.

Symptomer og behandling av overdosering

Tegn og symptomer av store doser av skjoldbruskkjertel hormon resultere i en hypermetabolic stat som ligner på alle måter tilstanden endogene opprinnelse. Tilstanden kan være self-induced. Dosen bør reduseres eller behandlingen midlertidig seponeres dersom tegn og symptomer på overdosering vises. Behandling kan være reinstituted til en lavere dosering. I normale individer er normalt hypothalamus-hypofyse-thyroid axis funksjonen restaurert i 6 til 8 uker etter thyroid undertrykking.

Dosering
Dosen av thyreoideahormoner bestemmes av indikasjon og må i alle tilfeller individualiseres etter pasientens respons funn og laboratoriefunn. Det er store variasjoner i individuelle svar. Effekten av daglig thyroid nå et terapeutisk maksimalt vanligvis i 4 til 6 uker. Initial dose for myxedema er vanligvis 30 til 180 mg daglig, andre hypothyroid stater, 60 til 300 mg daglig.

Merk: desiccated thyroid 60 mg er vanligvis likestilles thyroglobulin 60 mg, levotyroksin natrium (T4) 0.1 mg eller liothyronine natrium (T3) 25 mikrogram.

..som sagt: dette er/var etter Fattig evne