Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
-
14-09-10, 22:39 #1
Oj, dette virker litt "skummelt" :O
I dag var jeg hos en spesialist, og det var bra på godt og kanskje litt "vondt"?
La meg først gi en beskrivelse av selve "turen". Jeg bor et par timers kjøretur unna, så jeg dro tidlig og hadde 1 time buffer for problemer på veien. Men trafikken sto, og jeg trodde aldri jeg skulle rekke frem. Jeg var stressa og fortvila, for at jeg kom til å gå glipp av timen min. Jeg rakk frem, men jeg hadde løpt og var megastressa, så om jeg i det hele tatt fikk sagt særlig mye fornuftig tror jeg ikke.
Arket med huskelista mi, lå hjemme også, og hodet var helt "blåst".
Han trodde jeg kanskje ikke hadde lavt stoffskifte, men at det er noe annet og vil ta meg av medisin.
Blir sannelig "avhenig" av denne medisinen, for jeg ble litt redd for å prøve det eksprimentet. Er redd for å få en real nedtur og gå rett i bunn igjen, for selv om medisinen ikke fungerer bra nok, så fungerer jeg tross alt bedre, og jeg synes ikke lenger jeg selv er totalt håpløs. :P
Skjer så mye ellers i livet mitt, at jeg har ikke "råd til" en skikkelig nedtur nå. Det er så mye om skjer at jeg ikke har orket og fokusere på meg, eller å følge med her inne.
Jeg har tatt diverse prøver i dag og hadde også en arbeids-EKG, men der tror jeg kanskje jeg misforsto litt. Så kanskje jeg gjorde noe feil der?
Vi får se...... Uansett har jeg ny time med flere svar neste uke.
Fant en tråd om å slutte brått på medisiner, men den var 2 år gammel. Så om det finnes noen andre her inne med erfaring, så fortell gjerne! For meg føles dette bare skummelt akkurat nå.
-
15-09-10, 01:29 #2
Sv: Oj, dette virker litt "skummelt" :O
Hei Qa!

Ja, dette synes jeg virket skummelt. Hva var teorien til spesialisten når han mente det var "noe annet"? Jeg ville ha vært veldig skeptisk til å kutte ut medisinen. Høres ikke bra ut, ihvertfall ikke uten noen spesiell teori i bakgrunnen, noen konkrete mistanker om annen sykdom. Skal du være en prøvekanin?
Jeg har lest noen av innleggene dine, og jeg tenker jo at du er ganske typisk når det gjelder lavt stoffskifte og slitne binyrer. KJenner meg veldig igjen, og av egen erfaring vet jeg hvor viktig det er med binyrestøtte. Fikk du testet binyrene dine? Det at du ikke tåler stress er et veldig typisk symptom! Det kan forklare hvorfor du er så ustabil i formen. Hvis du ikke har fått testet kortisolet ditt (altså binyrene), bør du insitere på dette. Blodprøver holder ikke, du må ta spyttprøve. De analyseres på Aker. Vis blant annet til at det står i pakningsvedlegget til levaxin at det ikke skal gis til pasienter med underfunksjon i binyrene! Dette er veldig viktig! Jeg ville ha nektet å kutte ut medisin før binyrene er ordentlig utredet eller at du har fått prøvd binyrestøtte.
Rufus
-
15-09-10, 07:45 #3
Jeg tenker det samme som deg, at dette er ting som bør sjekkes ut, for jeg har også kjent meg igjen i det som noen av dere forteller. I går var ikke dagen jeg fikk sagt så mye fornuftig, hodet var tomt, og når huskelista ligger hjemme sliter man.

Planen min er å få en utskrift av alle prøvesvar av meg, og ta dem med neste gang, pluss at jeg skal ta med min egen beskrivelse av hvordan ting har vært. Så blir jeg ikke begrenset av ytre omstendigheter.
Selv tror jeg at hans antagelser kommer på bakgrunn av legens henvising, som jeg mistenker ikke var god nok. Der sto også kun siste prøvesvar, som jo viser bra resultater (tror jeg). Jeg har "glemt" meg selv i det siste. Har vært og er mye rundt barna nå, så da har jeg ikke overskudd til å følge med på stoffskifte og alt rundt det.
Men jeg fikk et spark bak med den turen i går, så jeg skal forberede meg skikkelig ved å ha med all dokumentasjon neste uke. Da blir jeg ikke stoppa av at det sier stopp for meg.
Takk for tilbakemeldinger, forresten. Er godt å høre andre som tenker som meg. Når alt blir "kaos" i stress, så tenker man jo ikke klart selv.
-
15-09-10, 17:03 #4
-
15-09-10, 17:49 #5
Jeg er jo generelt skeptisk. (punktum)
Særlig til at man har satt pasienter på feil behandling - og latt dem bare gå der.
Burde jeg ikke være det ?
Så husker jeg jo dårlig da : hadde du antistoffer ?
I så fall : ikke slutt med behandling ! Finn en annen lege.
Er ikke anti-TPO målt ? - se å få målt !
Målte anti-TPO negativt ?
Vel - da er det en teoretisk mulighet.
Men TSH må da respondere på lave fT4/fT3 - verdier. Gjør den det, har du en mulighet for at du er feilbehandlet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 10:04 #6
Hei Qa

Jeg vet ikke noe om bakgrunnen din (symptomer, blodprøver da du startet på Levaxin osv.), men jeg vet litt om å slutte med behandling fordi en spesialist får den gode idéen. Selv fikk jeg nok det rådet fordi han var lei av maset mitt som han ikke skjønte noe av. Ikke gjør den samme feilen.
Skal du slutte må det være en god grunn til det, og den grunnen ser i alle fall ikke jeg i infoen ovenfor. Og det viktigste er at du selv er overbevist om at du bør slutte i og med at det er bare du som får problemene med det hvis det skulle vise seg å være en dårlig idé.
-
16-09-10, 10:41 #7
Hej Qa

For mig lyder det som om, lægen bare vil 'se om det hjælper' at kutte medicinen
Men det er ikke rimeligt at udsætte dig for nogen risiko, hvis det bare er fordi, lægen ikke ved nok om, hvad han ellers skal gøre ! Der skal være velbegrundet.
Dette er nok så alvorligt, eftersom vores medicin jo i sagens natur er erstatning for det, vi ikke selv kan lave !
Ikke godt at vide, hvad der foregår i hovederne på sådan nogle læger. Har de ikke lært, at stofskiftet er grundlaget for resten? Og hvordan tør de så eksperimentere med os ?!
Hvis du mener, du har haft gavn af medicinen, må der være en grund til det. Når du så alligevel ike har det godt nok, må der være en anden grund - at du enten ikke er reguleret ordentligt, eller at dine binyrer ikke har det godt.
For: Hvis man ikke har noget at bruge stofskiftemedicin til ... vil man da få det rigtig dårligt, hvis man spiser det ?!
I forbindelse med Eltroxin-skandalen i Danmark blev det klart, at mange reagerer på de såkaldte tablethjælpestoffer. Og på indlægssedlen fra Merck, som laver Euthyrox, står der da også noget om, at man kan udvikle allergiske symptomer over for disse stoffer. Så kan man, i følge Merck, blive nødt til at kutte medicinen for at finde ud af, hvad der er hvad og hvad man så skal stille op.
Men man kan vel også bare skifte medicin, mener jeg så ... Min mor er et godt eksempel; fik det bedre i løbet af bare et døgn efter at være skiftet fra Euthyrox og et Lio-eksperiment til Erfa https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11037
Lykke til, Qa
- jeg husker ikke, hvilken medicin, du bruger ?
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 16-09-10 kl 10:43 Begrunnelse: tilføjelse: spørgsmål om Qa's medicin
-
16-09-10, 12:19 #8
Takk for alle tilbakemeldinger!

Jo jeg hadde antistoffer. Hadde også høy TSH og lav fT4. Men husker ikke talla, og fant ikke lappen nå.
Men skal be om utskrift av alle fra fastlegen før jeg skal innover.
fT3 er aldri målt, for fastlegen trodde den hørte til høyt stoffskifte.
Vil også legge til at jeg ikke skal tas av medisinene fordi han mener jeg er frisk, men fordi han trodde det var noe annet. Så han tror på meg på hvordan jeg har det. Jeg tror når jeg ser det nå i ettertid at han legger for stor vekt på de resultatene legen sendte innover, som jo var de som er nå, og nå er jeg jo medisinert. Så han trekker konklusjon på feil grunnlag. Så min oppgave blir å påse at dette blir på riktig grunnlag.
I tillegg må jeg forberede meg i helga sånn at jeg får frem ting skikkelig. Det tok jo 12 år fra første lege sa at jeg var litt lav, før en annen legge annerkjente det for da var endelig resultatene dårlig nok.
Alle mine symptomer stemmer jo med stoffskifte, og jeg har bedring på medisiner. Jeg er ikke frisk, men jeg er bedre. Det hender jeg tom. tenker klart.
Riktig nok i rolige perioder og sånt, men det er mye som er bedre.
Jeg skal jo innrømme at jeg håper etterhvert å prøve naturlig medisin slik, mange av dere har hatt nytte av. Om denne spesialisten er for det eller ikke, vet jeg ikke. Men vi får se. Aller først får jeg prøve å legge frem min side av saken litt bedre til neste time, og se hva som skjer videre da. Men jeg er utrolig taknemlig for deres støtte og innspill!
-
16-09-10, 13:15 #9
Da har du det de vil kalle for primær hypothyreose, altså at det skjer en underfunksjon i kjertlen, og at årsaken til dette har vært en kjertelbetennelse.
Og da ser jeg at du selv vet best hva som bør gjøres Qa !
Lykke til.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 15:07 #10
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Litt humor- "alvor" i hverdagen:-)
Av ella i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 07-10-13, 21:37 -
Lurer litt på noe som kalles "kelp"
Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte og jodSvar: 2Siste melding: 09-10-09, 23:07 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11
Svar med sitat

Bokmerker