Viser søkeresultater 31 til 40 av 111
-
15-09-10, 11:07 #31
Sv: Tablettvalg og doseing, tror legen bare sjanser
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-09-10, 16:36 #32
Gratulerer med Erfa

Så flott at legen ville skrive det ut til deg
Homeopati er en behandling som baserer seg på å gi den syke uttynnede preparater....og det er i slike tilfeller som ditt at jeg drister meg til å si at dette likner homeopatmedisin.
Dosen du har nå tilsvarer:
87,5 mcg T4 og 5 mcg T3
Din nye dose tilsvarer:
42,5 mcg T4 og 4,5 mcg T3
Dette regnestykket ut i fra tablettenes innehold. Legen har halvert T4 dosen din i tillegg til å redusere T3 dosen din. Myten om at 60mg Erfa (35mcg T4 og 9mcg T3) tilsvarer 100 mcg Levaxin bør avlives, slik at ryktet om at Erfa ikke fungerer forsvinner
-
15-09-10, 16:43 #33
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-09-10, 17:43 #34
Jeg mener jo Blondie er inne på et viktig aspekt.
Legene er motvillige til Tyroid behandling fordi det ikke produseres av deres støttende synetiske legemiddelindustri. Den saken er klar.
Er det da virkelig sånn, at ett av "kampmidlene" er å dosere den tyroide behandling for lavt, slik at pasienten det går ut over har følelsen av å ta et selvstendig valg og innse at Levaxin var tross alt bedre ?
Vel - teori og praksis.
De leger jeg kjenner er genuine fagmennesker. Noen av dem jeg har kjent var innsmittet av gale holdninger fra alle de "selgere" de møte i hverdagen.
Jeg betviler ikke at de gjorde så godt de kunne, altså ut fra det som ble forelagt.....
Jeg mener bestemt å se at tiden taler for at men ser med andre øyne på behandling med tyroide hormoner. Iallfall blandt noen leger.
resultatorientert behandling er vanskelig å gå imot, men må ha et visst volum før det blir anerkjent.
Jeg tror og håper at vi er på vei.
Så får en håpe at tilstøtende behandling følger etter....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 09:06 #35
Hei
Takk for alle gode svar, men hva gjør jeg.
Er enig at det høres mest fornuftig ut å kun bruke Thyroid , men hvor mye skal jeg begi meg ut på ? Hm... skal ned å hente tablettene nå.
Nei , fikk de ikke på blå resept , så det koster ca 1100,- for 60 mg og 100 tabletter. Meningen er at jeg skal dele de 60 mg i to
Nei nå ble jeg usikker på hvor mye jeg skal starte med ?
Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....
-
16-09-10, 09:42 #36
Da burde dit T4-behov ligge på (lidt oprundet) 150 mcg/dag
Det er meget dyrt og meget lidt Thyroid for pengene. Hvordan i alverden skal du kunne fungere på 2 x 30 mg Thyroid/dag, når dit behov er meget større? Ved denne læge overhovedet hvordan Thyroid skal administreres?
Min frygt er, at du får det værre af at erstatte din "normale" dosering af T4 med 60 (sølle) mg Thyroid.
Thyroid er kun en mirakelmedicin i tilstrækkelig dosering.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-09-10, 10:08 #37
Tips;
- Bokser med 500 tabletter koster ikke langt unna de med bare 100 i. Ikke alle apotek selger bokse på 500, så spør om dette først.
- Vær også obs på at det også er mye rimeligere å kjøpe tabletter med høye doser fremfor de med lave- koster nesten det samme
- Bokser med 500 tabletter koster ikke langt unna de med bare 100 i. Ikke alle apotek selger bokse på 500, så spør om dette først.
-
16-09-10, 12:08 #38
Jeg vil nesten si at de som ordinerer ERFA bør skrive ut både 60mg og 125mg og gjerne i 500stk bokser. Det blir ikke mye dyrere enn å skrive ut i 100stk.
Dette fordi en dose ligger på mellom 125 og 250mg og 125mg tabletten er så og si umulig å dele.
En gjennomsnittlig dose på 185mg (3Grain), altså en av hver styrke hver dag, vil da holde i 500 dager for omlag 3000kroner (kr.6/dag)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-09-10, 15:22 #39
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-09-10, 15:50 #40

Jeg vil bare legge inn en kommentar om at alle disse tabellene man ser og bruker for å omregne erfa til t4 verdier, er jeg meget skeptisk til!
Det de fleste oppdager på erfa, er at man må se helt bort i fra tsh verdier, og kjenne på formen! Ellers blir ikke behandlingen på din kropps premisser. Bare gjentar at de fleste må opp i styrker på over 185 mg for å få det bra. Og ikke glem binyrene dine
Lykke til, og gratulerer med erfa!
Lignende tråder
-
Levaxin + Liothyronin eller erfa?
Av cocos i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 30-04-11, 20:02 -
Lav t4, Erfa eller Levaxin? + Candidabeh. Balder
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-10, 10:20 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 05-04-05, 08:40

Svar med sitat

Bokmerker