Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har også hatt det bedre for en stund siden. fT4 kommer antagelig ikke høyt nok til å beholde et varig godt stoffskifte.
    Foreløpig håper jeg på at en doseøkning skal bedre situasjonen igjen, men vet ikke enda.
    Du moor, som bare bruker 2Grain - jeg ville forsøkt å øke dosen før jeg forsøkte noe annet.
    Min egen er faring er at jeg får en bedre periode etter en økning, men denne varer ikke og nå virker det som at jeg ikke tåler høyere doser.
    Kanskje er det sånn at jeg må tåle en tilvenningstid ?
    Eller er det slik at der rett og slett ikke varer uansett hvor høy dosen er ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av moor
    Baremei skriv:
    Nå er det vel akkurat 2 år siden jeg begynte på Armour. Det første halve året rett til himmels med fantastisk form, deretter krasjlanding og så sakte bedring som går sin gang.
    Akurat slik er det for meg no. Var i kjempeform fra jan. til juni. deretter krasjlanding. for meg og. Torsdag skal eg på sjukehuset til legen min som gav meg Armour. Prøvane mine er slik at dei kanskje ikkje vil gje meg meir armour. brukar 2 grain no. Skal eg be om Levaxin i tillegg og seie at andre fungerer med dette????
    Sett i ettertid økte jeg for fort. Måtte redusere dosen, og så øke laaaangsomt. Om du skal ha levaxin i tillegg kommer vel mer an på blodprøven din, tror jeg, og om du får overdoseringssymtpomer på økning av Armour og FT3 er _for_ høy og FT4 er lav?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Doseøkning Thyroid med stive binyrer

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Ja, det var noe bokstavstokking der. Lest det feil en gang så fortsetter feilen i hodet og blir en "sannhet" !
    Og takk for tipset.
    Har forsøkt å lese litt om dette, men støter på en del vanskelige ord. Hva betyr "med mineralcortikoid virkning " ?
    He-he... det er jo fortrøstningsfullt å lese at du også virret litt rundt
    Dette er det rette stedet å være for å se at også andre måtte krabbe rundt før de kunne opp å gå

Setter veldig pris på at du fremdeles rusler - rettelse: jogger!! - rundt i trådene her
    Sist endret av Kevlin; 15-09-10 kl 12:47 Begrunnelse: Lagt inn en rettelse på tempo ;0)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Doseøkning Thyroid med stive binyrer

Joda - jeg er sikkert intet unntak tenker jeg.
    Jeg fikk jo ingen hjelp jeg heller - ingen vet noe om dette i helsevesenet idag.
    De lider av alle slags merkelige forestillinger skapt av markedsføringskrigen på 80-tallet. Tyroidene ble jo avregistrert så sent som i 1990 i Sverige leste jeg.

Jeg mener jo at man gjorde et gedigent feilgrep da man kastet ut tyroidene istedenfor å berike den erfaring og kunnskap man hadde med thyroidene og innlemme det nye syntetiske T4. Altså innlemme det i behandlingen for å se hva det var verd og hvordan pasientene mottok det.
    Da hadde man hatt en mulighet til individtilpasse litt bedre, men det muligheten ga man altså avkall på.
    Jeg mener jo at man tok en avgjørelse som ikke var deres til å ta. Den var vår !

Og det førte til at alle de pasienter som ikke kan bruke det nye syntetiske T4 overlates til seg selv.
    Og her er vi........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

"Morsomt" å lese denne tråden her, Finn. Du var jo her akkurat der mange av oss andre er nå, med massiv prøving og feiling.

Setter skikkelig pris på at du fortsatt er på forumet og gir verdifulle råd!

Hva er ditt "hovedtips" når det gjelder doseøkning på tyroid? Ut fra hva du har skrevet i nyere tid, virker det å være at man skal dosere (over tid) til man får hjertebank, og så gå ned til dosen under. Ser i denne tråden at du fikk overdoserings symptomer på rundt 3 grain, men går ut fra at det gikk over?

(Er litt redd jeg øker for fort nå. Men har jo binyrestøtte så kanskje det blir greiere da?)

På Levaxin følte jeg alltid at jeg fikk det bedre noen uker etter doseøkning, men så dabbet det av igjen. Ser at du skriver det samme om armour i denne tråden. Gav det seg- dvs fant du doser der formen var relativt stabil?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei Kevlin og Berit.
    Takker for utvist forståelse, og det er jo godt å vite at noen kan bruke det som skrives her til å finne sin vei ut av det.

Det er jo helt riktig at det jeg skriver grunner seg på selvopplevde erfaringer. Litt også på hvordan jeg oppfatter de som har dette i mitt miljø, enten de er på Levaxin eller bruker tyroide hormoner.
    Og håper jo at det jeg har lest om problemet også avspeiles.

Det er vel også sånn at det er tankene jeg skriver ned - ikke det jeg kommuniserer verbalt i mitt miljø.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter
    Av Damen i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 12
    Siste melding: 09-05-10, 18:01
  2. Stive ledd, skjelving, lavt stoffskifte??
    Av Zena i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 7
    Siste melding: 11-01-08, 13:33
  3. Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-07, 15:35
  4. Doseøkning med stive binyrer
    Av Hansen i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 03-10-05, 14:21
  5. Har dere stive ledd og nakke?
    Av gjest i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 3
    Siste melding: 29-06-05, 22:45

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg