Viser søkeresultater 1 til 10 av 403

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Jo, jeg kan vel gi litt inspill her... Jeg ble jo underdosert i månedskiftet juli/august. Tok litt tid før jeg forstod hva som skjedde. Var nede i 2,75 grain på det laveste. Ved å gå tilbake i notatene mine fant jeg ut at jeg sannsynligvis trengte 3,25-3,5 grain Thyroid. Økte først til 3,25 for en måned siden. Deretter til 3,5 for tre uker siden. begynner jeg å finne formen. Ble litt utålmodig etter en tid og tenkte at jeg kanskje burde øke mer da jeg ikke merket noe særlig effekt av doseøkningen. Nå er jeg glad for at jeg hadde litt is i magen, for jeg tror at 3,5 er riktig dose for meg nå. Formen kom så og si på dagen tre uker etter at jeg gikk opp på 3,5. Omsider begynner binyrene og komme seg også. De fikk det tøft da jeg ble underdosert og har hatt behov for mye hc. Nå begynner dette å normalisere seg og jeg er tilbake på min gamle hc-dose igjen.

Du kommer til å føle deg bedre.

I promise
    Takk, Rufus Bør altså gi det to uker til. Skal ikke øke dosen på lenge nå- selv om jeg skal mer opp- for kroppen må tilvenne seg.

Så utrolig hyggelig å høre at du har blitt bedre! Farlig det der med underdosering- får lett store konsekvenser!! Vi har tydeligvis begge blitt underdosert i løpet av sommermånedene. Kjipt å tenke på, særlig mht hvor mye det sliter på binyrene. Hvorfor gikk du ned i dose i det hele tatt? Men nå har du kanskje funnet dosen din?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Hvorfor gikk du ned i dose i det hele tatt? Men nå har du kanskje funnet dosen din?
    Heia Berit
    Jo, jeg var overdosert. Kraftig også! Så gikk ned i dose over noen måneder. Måtte prøve meg fram. Så jeg gjorde meg noen nyttige (men ubehagelige) erfaringer gjennom dette. Ja, jeg tror dette er "riktig" dose pr i dag. Ihvertfall slik formen er nå, tenker på binyrene etc. Så får jeg evt justere dosen etter hvert når binyrer blir litt bedre. Kanskje går jeg ned i vekt også, så da blir vel behovet litt mindre, kanskje?

Men søvnen min er dårlig, derfor innlegg midt på natta

Kanskje tar det litt lengre tid med deg siden du gjør en større endring enn jeg gjorde, men bedringen kommer!

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder