Viser søkeresultater 91 til 100 av 339
Tråd: Blondies bok
-
01-09-10, 13:31 #91
Sv: Blondies bok
Hei Blondie,
så flott at du blir hørt, og at du t.o.m. får hc på blå resept! Ikke verst, bra jobba
Jeg var hos fastlegen i dag jeg også- en utelukkende positiv opplevelse- men jeg hadde ikke fantasi nok til å nevne dette med blå resept da.... Skal huske det neste gang!
Håper du kommer i bedre form snart
-
01-09-10, 15:38 #92
-
14-09-10, 13:05 #93
Har siden sist økt dosen med 30mg thyroid. Bruker fortsatt 12,5mg cortison hver morgen. Var på en tur med jobben forrige uke. Var kjempefint sosialt, men formen raste. Veldig hoven i bena og kjempesliten når jeg kom hjem. Årsaken til hevelsen mistenker jeg å henge sammen med saltinntak. På en sånn tur spiser man det man får servert og havsaltet jeg vanligvis sper på med sammen med mineralvann ble da borte.
Skulle gjerne visst mer om binyrer og salt. Jeg har lest tråder på dette forumet, men blir forvirret av annen medisinske informasjon. For å utdype dette:
-Jeg har redusert kortisol (hypo-funksjon i binyrene)
-Jeg har økt aldosteron (hyper-funksjon i binyrene)
Aldosteronet regulerer væske/elektrolytt balansen i kroppen. Når man får for høye nivåer av dette for man behov for større mengder salt for å holde blodtrykket nede.
Men hvorfor får jeg både hypo og hyperfunksjon
-
14-09-10, 16:33 #94
Jeg har en eller annen salt-tilstand.
Den er ikke medisinsk avklart. Man bryr seg ikke om å undersøke.
Min vekt går ned når jeg spiser salt, og vil tro at det skyldes veskeforandringer for vektendringen er rask.
Jeg tar også salt når jeg får leggkramper.
Det får jeg gjerne i etterkant av joggeturer.
Og jeg tar salt når jeg våkner om natta og ikke får sove.
En klype Himmalayasalt hver gang - noen ganger en til etter kort tid.
Funker med en gang.
En sånn lang anstrengelse krever antagelig mer salt enn du har fått i deg.
Salt som brukes, og som man får som bordsalt "ute", er ofte natriumredusert.
Det er ikke brukbart, for det er jo natriumet man trenger.
Jodberiket salt er i beste fall unødvendig, så jeg bruker salt uten jod.
Prøv ?
At man både kan føle symptomer fra høy og lav dose samtidig, regner jeg iallfall med at kommer nettopp av slike forhold som dette.
Deler av stoffskfitet halter etter fordi en eller annen funksjon ikke følger med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-10, 19:06 #95
-
15-09-10, 19:48 #96
Henger meg på denne tråden, jeg.. Har i dag fått himalayasaltet mitt fra Iherb. Har ikke prøvd det før. Det med væske er interessant. Nå skal jeg teste ut dette. For på dårlige dager (dårlige "binyredager"), er jeg ofte litt hoven i ansiktet. Nå skal jeg prøve dette saltet fra i morgen av og se om dette kan ha noe effekt på væskebalansen...
-
15-09-10, 21:46 #97
Man kan jo tro at manglende kunnskaper om binyrenes aktivitet skjuler den viten vi trenger om Aldosteron og ADH som jo er et hypofysehormon.
Om det vet jeg intet, men jeg vet at salt-tilskudd hjelper på visse av mine tilstander.
Det kan vær everd å prøve ut dette for andre også. Alle har nok ikke samme som jeg, men et forsøk kan være nyttig.
Jeg bruker Himalayasalt fordi det ikke inneholder jod, men jeg har jo forsøkt Rema1000-versjonen også, og reagerer ikke anderledes i det heletatt.
Jeg tar så mye som det er plass til mellom tommel og pekevinger, smelter det i munnen og tar en slurk vann eller to etterpå. For å få vekk saltsmaken, men også for å tynne det litt ut for magen.
Hvor nødvendig det er, vites ikke (det heller).....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-10, 22:12 #98
Takk for svar begge to

Rufus: Gi tilbakemelding om effekt da.
Finn: Min Rema versjon inneholder ikke jod. Et grovt havsalt i en liten blank boks uten tilsettningsstoffer. Finnes også i en versjon med chillipulver. Men nå prøver jeg himalayaversjonen og ser om den kan kvele resten av ødemene
-
15-09-10, 23:07 #99
Hm....
Litt jod er det jo i havet da Blondie - det er derfor all mat fra havet inneholder jod.
Himalayasalt er også havsalt, men jeg trodde det var uten jod.
Under mat her står det faktisk at det inneholer jod.
http://www.himalayasalt.no/
Har vel lest noe sånnt som aller siste avsnitt her : http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1741
Tar med en buffret versjon her hvor ord er farget : http://webcache.googleusercontent.co...g_sv%7Clang_no
Så hva skal man tro da......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-09-10, 23:15 #100
Svar med sitat

Bokmerker