Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
14-09-10, 15:20 #2
Sv: Ydre tegn på lavt stofskifte

Ældre mand syg af hypothyreose. Kilde/billedet: Meddean.luc.edu
Kliniske karakteristika ved hypothyreose - ansigtsudtryk er kedelig og apatisk, med ophovnede øjne og tab af lateral øjenbryn. Huden kan få en gul teint på grund af ophobning af carotener og bliver kold, tør og ru med nonpitting ødem. ("Non-pitting" betyder at dette ødem "modstår" tryk). Droopy øjne. Opsvulmede øjenlåg. Håret bliver grovt, tørt og udtyndet. Man burde være i stand til at identificere hypothyroide patienter ved første blik (siger "man").

Endnu en mand med hypothyreose Kilde/billedet: Commons.Wikimedia.org

Ældre kvinde med hypothyreose. Kilde/billedet: Pharmacology2000.com.

Ældre kvinde med hypothyreose. Kilde/billedet: Meddean.luc.edu

Endnu en ældre kvinde med hypothyreose Kilde/billedet: Presentation on theme: "Thyroid Gland Hypothyroidism & Hyperthyroidism"
Man bliver altså ikke køn af hypothyreose (som om denne satans sygdom ikke ødelægger nok i forvejen). Det gælder om at hægte sig fast, med fast greb om egen kontrol, og om at vende det døve øre til lægernes evindelige "lad os vente og se....". Se HVAD?
Rette medicinering og rette dosering! Kombinationsbehandling? Thyroider? Ja, hvorfor ikke! Det værste er autoritetstro, (over)tålmodighed og hensynet til lægens følelser! Der er sørme ingen tid at spilde når man først har fået mistanke om denne diagnose.
Sist endret av Admin; 28-02-19 kl 14:44
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
For lavt stofskifte??
Av søløve i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 10-12-10, 14:16 -
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
Av gitteh i forumet B-vitaminerSvar: 6Siste melding: 16-02-07, 23:56

Svar med sitat

Bokmerker