Hm... Bare lurer litt på hvorfor jeg har ventet så lenge med å lete meg frem til dette forumet, altså!! Nå er det rett før det er "overload" i hodet mitt av masse interessant informasjon! Jeg kommer nå rett fra UUS og øyeavdelingen- der jeg fikk vite at tårekvaliteten min ikke er så god, og at jeg trenger mer "tårer på boks" og at "monsterøye" ikke har vokst.. (Ha- har vel brukt opp alle de gode tårene, da! Har jo ikke gjort annet enn å grine siste 3 årene føles det som)

Fikk en indremedisiner inn som kunne bekrefte det flere av dere har sagt- jeg kan GJERNE øke på Ft4! Og hun snakket om et ref område på 8-20, og jeg lå jo ved siste måling på 15! Så nå fikk jeg virkelig bekreftet dette med forskjeller på normalområder, altså!

Pusten kunne hun ikke si noe annet om, enn at hun trodde det kom av utslitthet og stress- etter å ha spurt masse spørsmål, og hørt at jeg hadde tatt røntgen av lunger og tatt pusteprøver. Mente at pusteproblemene ikke hadde noen direkte sammenheng med sykdommen- men var et resultat av den! Klemte mye rundt operasjonssåret, og anbefalte røntgen også av hals! Følte virkelig at jeg ble tatt godt vare på!

Pigmentendringene kan jeg ikke si at jeg kan huske før jeg fikk sykdommen i det hele tatt- men skal jaggu snakke med legen ang det senere! Har fått en lovnad om henvisning til hudlege fra fastlegen min- men føler selv at jeg vil vente, da jeg ikke har overskudd til det nå! Men veldig interessant å høre om andre har fått det også! Har liksom en type hvit sone i midtre del av pannen, og rett nedover egentlig! Også slutter det liksom sånn at det kan se ut som jeg har "glemt å smøre foundation ordentlig ut" slik at det er fraværende på undersiden av ansiktet! Soler ansiktet veldig lite nå- for da kommer jo "flekktyfusen" ekstra godt frem. Har heller IKKE vært glad i å sitte ute i sola etter at jeg ble syk! Elsket det jo tidligere- men har alltid smurt og vært forsiktig! Hadde mangel på D-vit i sommer, og fikk streng beskjed av legen å sette meg mer ute i sola! Så skal absolutt sjekke opp dette med D3, Binyrer og Kortisol!!!!!