Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
13-09-10, 21:35 #12
Sv: Ble operert juni 2009- og forventet vel egentlig at aaaaalt skulle bli bedre
Jeg har ikke opplevd det i forbindelse med stoffskiftesykdom, men med panikkangst. (Men den kom i den perioden stoffskiftet var på vei ut av vater, så hvem vet...!!! Borte er det nå og jeg håper jeg slipper å se det flere ganger.)
Det jeg vil si er at om du har tid og overskudd så forsøk en quigong-klasse om du kan finne det i nærheten. Øvelsene er ikke så veldig krevende og fokuserer på pusterytme i rolig bevegelse. Å puste grunnt blir lett en vond uvane, og om man klarer å komme ut av denne uvanen gjennom noen timer så blir det lettere å ta ibruk teknikken for å puste skikkelig også i hverdagen.
Vond pust er ofte et tegn på stress i kroppen og ved å fortsette å puste "feil" så stresser vi kroppen mer. Gjennom å puste rolig og avslappet lurer vi kroppen til å roe ned og slappe av.... Og gjennom å gjenta øvelsen og pusten parallellt lærer vi kroppen at "når vi gjør denne øvelsen skal du spenne av og puste skikkelig". Om det ikke går å gjøre det hele dagen har iallfall kroppen fått et "pusterom"...
Jeg har skrevet litt om det i denne bloggposten, da i forbindelse med stressmestring
http://smgj.wordpress.com/2008/12/03...s-smgj-synser/
Til å begynne med må man konsentrere seg om å puste dypt ned sånn at "bukseknappen spretter", men etter hvert blir det naturlig. Det er riktig - det er der nede et ordentlig åndedrag skal være.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Av Buskhult i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 27-05-11, 09:45 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02 -
Frustrert over legen... Hadde ikke forventet meg dette!
Av Moxa i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 11-12-09, 14:49

Svar med sitat

Bokmerker