Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
12-09-10, 21:46 #1
Sv: Multitalentfull kraftpakke - vitamin E
Hei Thor Håkon og velkommen hit. Så godt å høre at du er tilbake i jobb og ikke ute av arbeidslivet.

Bra med ny info, jeg har lest mye men alltid fint med andre som interesserer seg for det samme og har ny info - jeg ikke har lest noe særlig om annattoplanten. Men det kommer jeg til å gjøre nå.
Som du sikkert også har funnet ut er det noe begrenset med info om tocotrienoler også på nett og noe av det er motstridende. Relativ ny og lite forskning. Spesielt hva angår å blande tocotrienoler (tocs) og tocoferoler. En del av det jeg skriver i tråden har jeg funnet hos dr. Tan, men ikke alt - litt herfra og derfra - egne notater og erfaringer. Jeg er kun amatør som forsøket å dele litt av hva som har hjulpet meg.
Har lest mest om palmeoljebaserte tocs - også det jeg har tatt av tilskudd - men går over til annatto neste gang jeg må handle tilskudd.
Regner med det er en type Annatto tocotrienol (DeltaGold ®) fra American River Nutrition, Inc du bruker i tillegg til andre antioksydanter. Det som stadig forundrer meg (dette gjelder flere ikke bare dr. Tan, f.eks. gjelder dette også dr. Mercola av de amerikanske leger/forskere/helsegiganter som også selger egne brand eller derivater)
Dr. Tan sier at man ikke skal ta trienoler og feroler samtidig - som du skriver over. Samtidig om du går til hans hjemmeside http://americanrivernutrition.com/purchase og ønsker å kjøpe trienoler utvunnet fra annatto - Delta Gold 50 - kommer det flere forslag til produsenter som benytter dette i sine triemoler. Bla. NOWs True E-Bio Complex som har begge deler både trienoler og feroler? Da ramler jeg litt av. Ikke ett vondt ord om NOW som gjør mye riktig og bra og generelt har gode produketer (spesielt med tanke på genmodifisering), men i denne forbindelse fra dr. Tan rakner det for meg. Samme med Mercola som mener pasienter med skjoldkjertelproblemer skal holde seg langt unna soya, smatidig som han benytter soyaolje som fyllemiddel i sitt eget brand av E- vitaminer.
Derfor jeg også sier at så langt har jeg ikke funnet konklusiv forskning på at du må ta dem hver for seg, eller bare ta trienoler.
Money rules? Jeg vet ikke, men sjekker alt så grundig jeg kan selv med den viten jeg har av denne årsaken. Doctors Best ser derimot ut til å være et godt produkt - jeg vil gå for selv neste gang jeg handler.
Uansett spennende Thor Håkon! Og spesielt at du er blitt så bra at du er tilbake i jobb. Men det er kanskje ikke bare E-trienolene? Du snakker om to andre superantioksidanter? Hvilke? Mulig det også har noe med kombinasjonen å gjøre.
Hadde vært spennende å høre hvordan, av hvem og hvorfor du ble introdusert for dette i februar.
Vi snakkes,
H:-)
Lignende tråder
-
B12-vitamin
Av nora i forumet B-vitaminerSvar: 128Siste melding: 01-12-11, 18:13 -
Multitalentfull kraftpakke - vitamin E
Av rexxy69 i forumet Artikler av rexxy69Svar: 14Siste melding: 08-07-10, 10:53 -
10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 4Siste melding: 21-05-10, 18:35 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05

Svar med sitat
Bokmerker