Sitat Opprinnelig skrevet av Cathrine Vis post
De siste prøvene mine hadde jeg TSH på 0,49 fT3 på 5 og fT4 på 15... Og ut fra "normalområdet" så befinner jeg meg i toppen der nå... Men det er jo pokker ikke lett når jeg nå kjenner en uro inne i meg- er den pga at jeg er for høy nå, eller er det fordi jeg rett og slett er urolig fordi jeg er for lav??? Som sagt- totalt utslitt etter å ha kjempet meg frem i 6 måneder i 100% jobb.. Jobber skift- og har en både stressende og herlig jobb på en flyplass! Trodde operasjon skulle ordne alt, jeg.... Og føler at jeg snubler hver gang det virker som jeg er på rett vei... Er det noen som har tips og råd jeg kan bruke??
Velkommen hit
Du er ikke i toppen av området når du har en FT4 på 15, Cathrine! Da er du mer i midten. Om legen har sagt at det er toppen, er det feil. Du skriver ikke hva referanseområdet er, det er lurt å ta med, det kan variere litt fra lab til lab. Mange har det best om de er helt i toppen av referanseområdet, altså stanger nesten eller helt hodet i taket. Det er din jobb å finne ut hvor du trives best. Og det er en jobb som er viktig. For å komme til et godt sted trenger du kanskje også tilskudd av T3, enten i form av Liothyronin eller Erfa Thyroid.

De brune flekkene du beskriver, har du problemer med kortisol? Eller er det noe annet?

Ønsker deg alt godt