Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Standard Udleveringstilladelse til Liothyronin

Hej. Jeg skulle i dag hente liothyronin på apotek med fornyet recept fra hospitalet, men de sagde at jeg skulle have en udleveringstilladelse før jeg fik det? Jeg kan simpelthen ikke finde en sådan i min lejlighed og kommer i tvivl om jeg brugte den sidst jeg fik liothyronin udleveret? Er der nogen af jer det ved om man skal have tilladelse for at få det udleveret, eller tager apoteket fejl? tak

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Udleveringstilladelse til Liothyronin

Jeg mener at have hørt, at brugere af Liothyronin enten får det tilsendt fra hospitalet, de er tilknyttet - eller henter det der?

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Nej jeg har fået en recept og sidst hentede jeg det på apoteket, men kan simpelthen ikke huske om jeg havde en udleveringstilladelse med (og i så tilfælde hvor den er nu). Det er muligt at apoteket tager fejl de er nemlig ikke de skarpeste knive i skuffen, da de kiggede på lio recepten, var der et overhoved der sagde at "nåååh det er det samme som Euthyrox, så bare giv ham det" suk
    Minder mig om sidst jeg var inde på hospitalet for at få taget blodprøve, der skulle jeg have taget en IGF prøve, den kunne de ikke finde i deres bog og de foreslog at tage en IgM prøve i stedet hmmmmm

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Åh ... det er jo helt Monty Pythonsk. Bortset fra, at det jo ikke er sjovt ...

"Det samme som Euthyrox" Shit.

Min mor står i en lignende situation; fra Lægemiddelstyrelsen har hun fået tilladelse til at få t4-medicin fremstillet på Skanderborg Apotek, men hospitalet har smidt sit eksemplar væk, så hun ikke kan få nogen recept

Gad vidst, hvor mange mennesker, der årligt tilbydes helt irrelevante undersøgelser og mærkelige medicinske alternativer ... og slipper godt fra det? Eller?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er forferdelig å lese hva dere skriver. Dette går jo monty python og fawlty towers en høy gang - på en gang.
    Men alvorlig talt dere kan da ikke finne dere i den behandling ?
    Apotekene er jo kun forretninger og ikke noe dørvakttyranni ?
    Har man resept, så skal man da ikke behøve å ta av seg lua også !
    Den slags oppførsel hadde jeg meldt til fylkeslegen - eller hva institusjonen heter nå som "amterne er væk".
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det er forferdelig å lese hva dere skriver. Dette går jo monty python og fawlty towers en høy gang - på en gang.
    Men alvorlig talt dere kan da ikke finne dere i den behandling ?
    Apotekene er jo kun forretninger og ikke noe dørvakttyranni ?
    Har man resept, så skal man da ikke behøve å ta av seg lua også !
    Den slags oppførsel hadde jeg meldt til fylkeslegen - eller hva institusjonen heter nå som "amterne er væk".
    Nej, du har ret, n'Finn, det burde ikke gå upåagtet hen. Det er jo decideret farligt - og passer i øvrigt meget dårligt sammen med den gængse oplevelse af, at Danmark er et rigt land med styr på sundhedssektoren

Mine forældre har i løbet af de sidste par uger flere gange ringet til sygehuset for at få opklaret sagen om det manglende papir. Nogen lover hver gang at gøre noget og vende tilbage med besked, men der sker ingenting. Hendes endokrinolog er på ferie, og de andre ??

Hvis min mor ikke havde adgang til medicin fra mig, havde hun slet ingen medicin nu I hvert fald ikke noget, hun kan bruge uden at blive meget syg. Det var jo sådan set derfor, overlægen søgte om den tilladelse til hende ...

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Damnmark
    Meldinger
    39

Det er rigtigt nok, at man skal have en udleveringstilladelse for at få Liothyronin på apoteket. Første gang man køber tabletterne, plejer apoteket at taste oplysningerne fra tilladelsen ind i deres system, så man ikke behøver at tage den med hver gang. Men jeg har også prøvet at skulle medbringe den igen, fordi apoteket havde lavet en fejl.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jo, vi liker også å tro at vår helsesektor er påkostet og fungerende.
    Det er den bare ikke ! Jeg mener, påkostet ja, men fungferende ???????
    I det siste har man avdekket fusk med ventelistegarantier ved flere sykehus.
    Altså en manipulering av den plass operasjonstrengende er tildelt i en operasjonskø.
    Med andre ord, at sykehuset har begunstiget samfunnstopper og bekjente til fordel for "almuende" mennesker som besatte køplassen.

Når sånnt kan skje, hvordan blir man da rangert i en almindelig konsultasjon men sin lege ? Jeg mener, hva skjer bak et smilende yttre og under tataturets klappren ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Ikke nok med det. I Norge får jo sykehusene penger basert på blant annet diagnoser og liggedøgn. Selvfølgelig blir det da flere "lønnsomme" diagnoser...!!! Kanskje en av årsakene til at det fremdeles står "borreliose" på sykemeldingen min? (En annen årsak jeg fikk inntrykk av var at den diagnosen skapte mindre problemer hos NAV enn den mer prosaiske virkeligheten...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Udleveringstilladelse til Liothyronin

Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
    Hej. Jeg skulle i dag hente liothyronin på apotek med fornyet recept fra hospitalet, men de sagde at jeg skulle have en udleveringstilladelse før jeg fik det? Jeg kan simpelthen ikke finde en sådan i min lejlighed og kommer i tvivl om jeg brugte den sidst jeg fik liothyronin udleveret? Er der nogen af jer det ved om man skal have tilladelse for at få det udleveret, eller tager apoteket fejl? tak
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Får ikke Liothyronin...
    Av Carro i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 6
    Siste melding: 05-05-09, 02:00
  2. Liothyronin
    Av Tyra i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 10
    Siste melding: 12-06-08, 12:00
  3. FT3 og Liothyronin!!
    Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 24-09-06, 23:27
  4. Liothyronin
    Av gjest i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 11-05-05, 23:03
  5. Liothyronin
    Av Alani i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 06-05-05, 10:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn