Viser søkeresultater 1 til 10 av 103
Threaded View
-
10-09-10, 11:18 #2
Sv: Hjelp til å forstå prøvesvarene??
Du har en flink lege som karakteriserer dette som lavt stoffskifte. Det er dessverre mange leger som overser slike prøvesvar.
Og det er helt riktig at TSH, vel å merke når den fungerer, blir høy når fT4 blir lav. Kjertlen bruker TSH til å lage flere fT4 - for å si det litt enkelt.
Og din TSH-funksjon ser ikke ut til å være iorden.
TSH produseres av hypofysen på ordre fra hypotalamus, og det kan være noe feil i begge to. Kalles sentrale eller tertiære forhold. Google på disse.
Jeg har ikke sett noen helbredelsesmetode av dette. Man erstatter bare kjertlens manglende produksjon med stoffskiftehormoner i tabletform.
Dette regnes av behandlermiljøet som sjeldne tilfeller. Altså at man får lavt stoffskifte på den måten.
Jeg tror slike tilfeller i stor grad blir oversett. Det er nok langt fler tilfeller enn de som finner veien inn i statistikken.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Høy dose Levaxin!?
Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-10-10, 16:09 -
Har ikke god nok effekt av Levaxin
Av Martha i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42

Svar med sitat

Bokmerker