Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
08-09-10, 19:31 #7
Sv: treenger litt hjelp angående anti tpo.. litt forvirret...
Det blir jo spekulasjoner da, forhåpentlig av kvalifisert type

Siste først - jo, enkelte familier har mange stoffskiftesyke - andre har ingen.
Man finner ingen arvelige komponenter, men observerer jo fakta.
Tviler på at det forskes noe særlig på oss jeg da.......
Anti-TPO testen klages det endel på i fagmiljøet. Man henger seg opp i at 10% av de positive prøvene aldri utvikler kjertelbetennelse.
Nå er disse klagene gamle, og ref.området er satt opp til >100 nylig.
Dermed skulle testen være tryggere.
Men når det gjelder 1000-tall.....
Jeg må jo stole på hva jeg leser, og slike tall skal man kunne stole på, altså at du har en pågående kjertelbetennelse - thyreoiditt.
Enkelte typer kalles også Hashimotos.
Man kan jo anta at den er nystartet ?
De varer gjerne noen få år, og i den tiden vil kjertelen gradvis levere mindre og mindre stoffskiftehormoner, men i starten er det så mye ferdiglaget, og dette siver ut i blodet omtrent i samme takt som før, så blodprøver vil ofte vise normale forhold - endog økte verdier av fT3.
Så hva skal man gjøre ved det ?
Legene tror jo fullt og fast på at målinger som fritt T4 gjenspeiler hvordan DU har det. Derfor sier de gjerne : VI venter og ser.......
Om jeg får spørre : Ser etter hva da ?
Hjelper det noe å sette igang behandling "for tidlig " ?
Det hevder jo behandlerapparatet at det ikke gjør. Likevel vil man gjerne få en høy TSH og den eskalerer jo kjertelbetennelsen.
Det er også andre fordeler med tidlig behandling.
Så vet man jo etterhvert (de som følger med) at symptomer man går lenge med kan befeste seg og være vanskelige å bli kvitt. (les umulig)
Så behandler de jo med Levaxin da - er det den som virker så dårlig, at sammenlignet med ferske inntrykk av hva livet er, så faller behandlingseffekten dette preparatet er istand til å prestere - igjennom ?
Jeg tror MYE på dette !
Jeg mener, du har vel gått til legen forsi du mener noe ikek er helt riktig. Forlang å bli trodd på det, og gjennomsku sekkeplassering.
Når man er gått leeenge (for lenge!), kan man nok spore effekt av Levaxin.
Da vil alt være kjærkomment som kan bedre situasjonen.
Helbredningstilstander var iallfall svært langt unna i mitt tilfelle.
Vet ikke om du klarer å slingre deg gjennom mine fabuleringer - de er godt ment, kan jeg forsikre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Ny og litt forvirret... Hjelp med blodprøvesvar..
Av Papillon i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 14-08-10, 18:02 -
Litt forvirret... om dette med kolesterol og hypothyreose
Av Carro i forumet KolesterolSvar: 10Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Forvirret og litt utålmodig
Av Carro i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 25-03-09, 22:02 -
Et til spørsmål angående Anti-TPO, og levaxinøkning...
Av gretal i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-03-08, 22:02 -
Hei hei dere..litt forvirret jeg:/ (laaangt)
Av Krapylet i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-07-06, 00:25

Svar med sitat
Bokmerker