Tja, og så var det grensene da og hva som er normalen?! Hva var TSH og S-Fritt T3 og S-fritt T4?? Så lenge du ikke har noen av symptomene på lavt stoffskifte så er det nok godt mulig at det er som han sier at du bare må vente. Jeg har over flere år hatt ett svingende stoffskifte og har vært hos endokrinolog på sykehuset for å teste kjertelen. Første gangen så fikk jeg vite at jeg var en tikkende bombe. Jeg kunne utvikle lavt stoffskifte når som helst, men var ikke innenfor hva han ville medisinere. Andre gangen så sa han også at det bare var å vente, ca 6mnd senere satte fastlegen meg på Levaxin for lavt stoffskifte, da var TSH 5,6 og utenfor område. Jeg hadde da også flere symptomer på lavt stoffskifte, som frossenhet, tørt hår, behov for mye søvn, lav toleranse for stress + +. Mine antistoffer har økt fra 75 i 2004 til >1300(laben jeg har brukt teller ikke lenger). Vet om andre som har antistoffer over 1000 uten å ha utviklet lavt stoffskifte. Du skal være klar over at mye antistoffer kan gi deg plager med ledd og muskler. Jeg har vært endevendt for reumatisme uten funn. Endokrinologen opplyste at det godt kunne være antistoffene som gå disse plagene. Har også lest her på forumet at andre har opplevd det samme.
Håper for din del at antistoffene forsvinner uten å ha ødelagt kjertelen. Det kan være andre grunner til at de der så vidt jeg har forstått.
Lykke til. Og følg legens råd om nye tester om 6-9mnd. Sørg for å få utskrift hver gang slik at du kan følge med på utviklingen. Sørg også for å få tatt en fullstendig vitamin og mineral sjekk. Spesiellt vekt på ferritin, b-vit, d-vit, selen.