Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 40
    Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    12

Standard Sv: BAD reaction to Thyreoid meds?

Hi Anisa - I have read the posts you noted now and I am trying to digest them. I feel like there are tooo many things wrong with me (or all the symptoms point in the same direction and I just don't know enough to figure it out). I can just imagine the look on my doctor's face if I brought all this in to her and told her I needed to be checked for x, y, and z.

I am going to go by the advice here and order the tests from Scanlabs. I am also taking it easy, easy with the Thyreoid although I am feeling more and more 'foggy' as time passes. I will just have to wait as I slowly increase the dose.

Gunnda - Thank you for your comments. I have been low carb for a long time. If I even look at a piece of bread I gain 2 kilos. But at least low carb keeps me from gaining.

I have started my son on B5 which is something that 'may' help slow down the symptoms of his disease. While researching it (it is recommended for people with his disease) I read that B5 is great for well, just about everything. Should I start trying to supplement with these kinds of things to 'help' myself out or am I just making things worse (or hiding symptoms)?

You guys are great! My brain is exploding from all the great information - I wish my doctor would read this site! :-)
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Du vet, hodepine, trege tanker (brain fog), problemer med magen, vondt i muskulatur og mange flere er symptomer vi alle kjenner.
    Noen har bare ett av symptomene, noen har flere.
    Noen dager bare ett av symptomene, andre dager flere.
    Alt henger på en eneste ting - at stoffskiftet er passe.

Det er forhåpentlig i ferd med å gå opp for behandlerapparatet at det er ikke bra å gå for lenge med slike symptomer, de kan bli mer eller mindre permanente. Iallfall vanskeligere å bli kvitt, så opp i dose så fort du tåler.

Prøv å finne ut om det lave stoffskiftet har ført til andre mangler.

You're also great flyv123
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av flyv123 Vis post
    I have started my son on B5 which is something that 'may' help slow down the symptoms of his disease. While researching it (it is recommended for people with his disease) I read that B5 is great for well, just about everything. Should I start trying to supplement with these kinds of things to 'help' myself out or am I just making things worse (or hiding symptoms)?
    ...lige en sidebemærkning: Hvor er det godt, at noget så fredeligt som b5 kan hjælpe Jeg har dog læst mange steder, at det ikke er godt at tage et b-vitamin uden også at få de andre - i en eller anden grad. Det kan være, at det i dette tilfælde er lige omvendt, men jeg ville lige nævne det, just in case

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    12

Hi all, almost 10 days later I have followed your directions to the letter .

I started with 15 mg at 5:30 am, then 9:30 am, then 12:30 pm, then 16:00 pm.
    I have worked my way up to taking 30 mgs at each of those times.

Besides a very bad headache that lasts only 5 or 10 minutes (about an hour after I take a dose), the other side effects have gone away. YEAH!

I still have not reached the point I had before (about Day 6 or so) where I for a few moments felt like my old self. I still feel pretty run down, cold, distant, a bit foggy, etc. but I am tolerating the meds much better.

I am guessing I should keep upping the dose a little every few days until I feel right? Is that correct? I didn't want to order the adrenal test til I was kind of stable on the Thyreoid.

If you have any suggestions, I really welcome them - the last ones you gave me really worked !
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, flyv123, jeg ville økt forsiktig nå. Det tar tid å dosere seg opp på en god dose, hvor du verken er overdosert eller underdosert.
    I didn't want to order the adrenal test til I was kind of stable on the Thyreoid.
    Det kan bli problematisk å gjøre det på denne måten dersom det er binyrene (adrenals) som gjør at du ikke klarer å øke thyroiddosen din. Da kan du risikere å bli dårlig over en lengre tid enn det som er nødvendig. Ta testen så raskt du kan!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    12

Hi, well 10 more days have passed and I am really suffering :-(.

I upped my dose little by little until I got to 60 mg first thing in the morning, 30 mgs at 9:30, 60 mg at 13:00, 30 mgs at 15:30. This seemed about right - mental fog was better, energy a little better.

Then the afternoon headaches started. MEGA migraines every afternoon for about an hour. Plus the awful 'sour' smell started coming back.

So I backed off the dose, back to 30 mgs 4 times a day - and the fog and exhaustion is back.

I have ordered the adrenal test and will take it next Sunday - as it needs to go in the post on Monday morning to get there in time, per the instructions.

In the meantime, I don't know what to do? A little more of the Thyreoid seems to help me mentally and physically but the headaches and smelling problem are coming from somewhere? I am taking the medicines by the clock (actually have my alarm set so I take it right on time which is super annoying but I want to be careful).

Any more suggestions? Thank you very much!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Kanskje du er så uheldig at du er allergisk mot en av fyllstoffene i tablettene... Prøv å få Erfa eller den thailandske?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Sep 2010
    Meldinger
    12

I don't think I can get Erfa in Denmark? My doctor only prescribed this one because it came from Glostrup (and to get me to leave her alone). She thinks the only thing that 'really' works in the T4.

I'd love a trip to Thailand :-) but it isn't in the budget just at the moment. Do you think it is possible to go to a doctor in Sweden and get a prescription even if I live in Denmark?

Thanks!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Du får avvente de adrenale prøvene, men....
    Jeg mener jo at man skal forsøke å ta stoffskiftehormonene mest mulig slik kjertlen "serverer" dem. Jeg mener : i utgangspunktet. Det kan senere vise seg at multidosering kan være det beste alternativet, men forsøk først som kjertlen (mener jeg)
    Og hvordan er det ?
    Jo, hypofysen har en klar økning av alle sine styringshormoner om morgenen.
    Jeg tolker det slik at når de andre av kroppens hormonprodusenter som er i orden vil ha stoffskiftehormoner, så bør det være best at vi doserer slik at dette kommer samtidig.
    Det kan ha en synergi, en samvirkningseffekt som for meg lyder sansynlig, men som ikke er dagstema (om jeg kan si det slik)

Kjertlen lager ikke T3 om kvelden - da mener jeg at hvis man tar det om kvelden er det mot det kroppen vanligvis gjør.

Håper du forstår mening min flyv123, hvis noe er u-klart må du bare spørre.

Hvis du kan kjøpe ERFA på nettbutikker i EU, kan ikke Danske myndigheter hindre at dette kommer i din postkasse.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg vet ikke hvordan det er å oppsøke lege i utlandet... Men visstnok har Nederland god tradisjon med naturlig thyroid, så om du skulle forsøke noe sted så er det kanskje bedre å reise dit?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Armour Thyreoid på negativlisten
    Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 27-02-09, 07:52
  2. We don't use T3 meds in Britain...
    Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 07-02-08, 21:45

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn