Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
07-09-10, 11:55 #18
Sv: BAD reaction to Thyreoid meds?
Mange opplever det akkurat som du beskriver. Prøv å google på "postpartum thyroiditis" så får du kanskje ny viten ?
Mange ble også verre da eltoxin endret formula.
Jeg tror heller ikke at syntetisk T4 evner å holde seg like effektiv over lang tid, og vil håpe at ERFA og andre Tyroider vil evne langtidsvirkningen bedre.
TRH er det hormonet som bestemmer hvor mye TSH som skal produseres.
Og TSH brukes kun av thyreoidea når denne er i virksomhet, så jeg mener at disse to hormoner er helt u-vesentlige.
Det er frittT3 som gjør noe i kroppen, og dette lages av frittT4 - som derfor blir det viktigste vi skal passe på, og denne vi bør se mest på når dosen skal reguleres.
Andre tester du bør ta ?
Du bør jo ha tatt antistoffprøver - anti-TPO og TRAS hører med i en utredning av om thyreoidea er syk, og om dette er årsaken til lave forekomster av stoffskiftehormoner.
Blodprøvene du viser er fra behandling med syntetisk T4 ?
Hvis blodprøvene dine viser TSH i området 0,4-2,5 og fritt T4 i området 19-20 er jo behandlingsmålet nådd og jeg mener da at man bør prøve om naturlig thyroxin har en bedre virkning.
Jeg mener jo at blodprøver har liten verdi til å regulere dosen.
Nå som du er på tyroide hormoner fra Glostrup, ville jeg funnet den rette dosen med den gamle metoden. Den som ble brukt da tyroide hormoner var det eneste man brukte. Erfaringer fra denne tiden er verdifulle og bør ikke forkastes.
Man fant dosen ved å øke denne litt hver uke helt til man merker at de blir for mye - og så gå ned på en lavere dose.
Her er det veldig mange linker til bedre forståelse : http://thyroid.about.com/od/thyroidd...Conditions.htm• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Armour Thyreoid på negativlisten
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 27-02-09, 07:52 -
We don't use T3 meds in Britain...
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-08, 21:45

Svar med sitat

Bokmerker