Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Lavkarbo og urinsyregikt
Threaded View
-
04-09-10, 22:25 #9
Sv: Lavkarbo og urinsyregikt
Jeg har jo også urinsyregikt, og prøver meg nå på et lavkarbokosthold. Var hos Sofie Hexeberg fredag (hun med boka "Frisk med lavkarbo")
Hun fortalte at når man har levd på lavkarbo en stund, vil urinsyren etterhvert bli lavere. Som jeg forstod det er det mest i starten man kan oppleve å få anfall.
Selv har jeg bestemt meg for å leve på lavkarbo uten de matvarene jeg vet trigger anfall hos meg. Så får det heller være at jeg må leve uten rødt kjøtt, skalldyr, makrell, brisling, sardiner og ansjos en stund. Når det gjelder brød er det greit å spise Wasa fiber pluss.
Til lunsj idag spiste jeg grønnsaker som bestod av en kvart pose "Wok chinese" fra Eldorado, og en blanding med frossen sopp som jeg bare varmet i mikroen og spiste med skikkelig seterrømme til. Det var faktisk godt! Og jeg var mett lenge.
Jeg har alt hatt effekt av lavkarboopplegget jeg begynte på i går. Jeg har vanligvis tatt 140 enheter insulin om kvelden og 40 om morgenen. I går kveld hadde jeg ei sprøyte hvor det kun var igjen 120 enheter, og jeg tok sjansen på å bare ta den og ikke de 20 attpå. Det gikk bra! I dag morges var blodsukkeret nede i 7.1. I morges tok jeg derfor kun 35 enheter, og blodsukkeret har kun vært 9.6 på det høyeste i dag! Så nå i kveld har jeg også bare tatt 120 enheter, og så får vi se hva det viser i morgen!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
50 år på lavkarbo
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 19-12-11, 15:47 -
Urinsyregikt
Av cathrin i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 60Siste melding: 18-11-10, 13:43 -
Lavkarbo - Er det dyrt?
Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 27Siste melding: 19-01-10, 07:50 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37

Svar med sitat
Bokmerker