Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hvilke millioner, Helgemann? Sukker og hvede kan (for pokker?) ikke indgå som grundingredienser i nogens (dit?) kosthold, eller hur? Hvis det er disse to du spiser mest af, er det ikke underligt at du har så mange plager.

Jeg havde håbet, at du lod dig overtale til at kaste alle de fornemme kosthold-filosofier bort (i hvert fald for en tid) og i stedet lærte at spise sukker- og hvedefrit. Øv! Først siger du tak, og så plager du dig selv forfra igen.
Er veldig flink til det, å sparke meg selv i roven. Og så er jeg temmelig sta og egen. Skal jo prøve og prøve, inntil det motsatte er bevist.

Har kuttet ut sukker, ja. For lenge siden. Men det er jo sukker i maten man kjøper. Masse sukker! Å finne mat uten sukker, er jo nesten en umulighet. Da må man som regel lage det selv. Noe jeg ikke har så alt for god tålmodighet med, og krefter til. Hvetemel prøver jeg å spise minst mulig ut av. Men det er jo det samme med det, som med sukker. Det er jo mel, sukker og salt, i nesten alt man kjøper. Finnes nesten ikke sukkerfri brød. Har ikke krefter til å bake brød nå, men gjorde det før. Passer nå på å kjøpe mat ut en sukker og hvetemel.

Er Anisa oppgitt over meg?

Oki, skal kaste fornemme kosthold-filosofier bort, og begynne på nytt igjen.

...men man blir jo forvirret når blader som Thyra snakker varmt om lavkarbosthold. Thyra er jo medlemsbladet for stoffskiftepasienter her i Norge. I to nr av dette bladet, har det hatt kosthold som tema. Men skjønner jo at alt "ikke kan tas for god fisk"....

Klem til en oppgitt og frustrert Anisa

(...hmm rart at lavkarbo tilhengerene er så stille...)