Heisann
Jeg har hatt hypothyreose i 20 år, udiagnostisert de første 4 årene fordi jeg trodde jeg var lat, så jeg oppsøkte aldri lege. Brukte kun Levaxin (Thyroxin Na) frem til for 9-10 år siden da jeg etter fødsel av min eldste fikk tilbakefall i symptomer, med alvorlig depresjon, stressintolleranse, konsentrasjonsproblemer mm. Jeg var i kontakt med Dr Oftebro ble satt på en kombinasjon av Levaxin og liothyronin, samt diett, og klarte meg veldig bra på dette. Siden den tid har det vært svingende form.

Har likevel følt meg bra (men aldri slik jeg var før jeg ble syk) etter at jeg begynte å trene jevnlig i 2006, helt frem til august i fjor. Problemet startet etter løpeturer med sidelike smerter på innsiden av begge ankler. Nå er jeg hoven rundt anklene, har smerter og stivhet i hender og føtter (hanske-sokke symptom), svelgproblemer, særlig på kvelden, økt kroppstemperatur (37,2-37,8), klarer ikke knytte hendene (kjennes som om noen har festet plaster rundt alle fingrer), slapp, sliten, trøtt, variabel søvn, smerter øker ved kuldeeksponering (raynauds fenomen), av og til er hender føtter kalde og av og til brennende varme. Vekten har gått opp, og vil ikke ned igjen...

Fastlegen insisterte på at disse symptomene skyldtes hypothyreosen, men henviste meg til revmatolog fordi jeg insisterte. Har vært utredet for revmatisme (MR, UL og blodprøver) siden okt-09 uten funn.

Nå lurer jeg på om fastlegen hadde rett, men jeg tenker mer i retning av binyrebarksvikt som følge av hypothyreosen. Kjenner dere symptomene jeg beskriver? Noen andre som kjenner det igjen i forhold til noe annet? Begynner å bli desperat....