Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Ruth: høres ikke ut som det var så lurt å blande levaxin inn igjen? Jeg er i ferdi med å utfase levaxinen..... da jeg gikk på 125 levaxin husker jeg at jeg hadde forferdelig hjertebank og følte meg rar, det gikk over da jeg begynte med erfa. Nå har jeg ikke hjertebank - i dag har jeg tatt 25 levaxin og 3 erfa- men mulig det kommer etter hvert om noen uker....

Ellers høres det slitsomt ut at du må endre div doser så ofte. Men det er utrolig godt å høre at du stadig blir bedre i binyrene!!!!

Jeg tar ikke DHEA og nå har jeg en pregnenolone- fri uke. Liker pregnelonone kjempegodt, men det gir noe hjertebank, så jeg blir forledet til å tro at jeg er overdosert når jeg absolutt ikke er det, så prøver å være litt mer forsiktig med dette produktet til jeg føler jeg er dosert passelig med stoffskifte. Finn fikk også hjertebank av DHEA- får du? Det kan jo tenkes at det lurer deg til å tro at du er overdosert.
Jeg synes det er lurt å gi blandingen levaxin/thyorid en sjanse for å få en høyere FT4. Vi får se, jeg gir meg ikke ennå! Jeg bruker 22.5 mg Hc nå. Har egentlig ikke vært plaget av hjertebank, selv om jeg oppdaget at hvilepulsen i går lå på ca 80 og valgte å justere dosen med thyroid og levaxin litt ned. Jeg følte at jeg fikk noe som manglet da jeg startet med DHEA, så jeg vet ikke om den er synderen her. Og dosen er jo veldig lav når den svinger mellom 8-16 mg.

Slitsom å skifte doser? Det ser ut til å være nødvendig. I begynnelsen overdoserte jeg nok. Fordi jeg var så utålmodig. Nå leter jeg etter min dose, den optimale! Men tror kanskje at fordi binyrene ikke er hundre prosent friske, så må jeg leve en stund med å justere opp og ned. Jeg er jo ikke lege, men innbiller meg at det ene drar det andre med seg, slik at det er litt komplisert å finne rett dose når ikke alle hormoner er der de skal. Det er min gjetting