Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Hei Kathja.
GammaGT er en leverprøve : http://www.unilabs.no/For-fagpersone...isk-Kemi/G/GT/

Så er det nok sånn at man kan ha flere autoimmune sykdommer.
Kroppen lager antistoffer mot hver av disse og anti-TPO er er et antistoff som ødelegger kjertlen og på sikt dermed forårsaker lavt stoffskfite.
TRAS er et annet antistoff som ikke ødelegger kjertlen, men forstyrrer reguleringen av det den produserer slik at kjertlen kan produsere for mye, eller for lite.

Så tenker jeg at grunnen til at de ikke gjør noen K A N være at du har slike anti-TPO antistoffer. Da ødelegges kjertlen etter noen år, og man kan slippe å gjøre noe med det - annet enn å erstatte de hormoner kjertlen produserte.
Og det kan jo tyde på at den tia er inne nå........
fT4=8.......

Knuter er forsåvidt litt på siden av dette - de kan være uproduktive, eller også om de var produktive ville du hatt høyt stoffskfite, og gjerne positiv TRAS.
Lever ok.Da er ikke prøven jeg akkurat fikk bra,der ligger S-GT på 210 (10-45)
leste nå ,merklig at levern min sliter,jeg drikker ikke og tar noen faste medisiner legen vet om .hmm
litt skremmendes det der.

Jeg går helt i surr her nå,hjernen klarer ikke lagre dette gitt.
S-TSH :0.74 S-T3 fritt : 5.5 , S-T4fritt :9 og S_FSH <1 (hva er dette? Feil skrevet av lab'en.?)

Jeg har også mange andre prøvesvar med anmerkninger (*)
leukocytter 8.9* (3.5-8.8) S-CRP :16* (0-5)
B-Monocytter : 0.9*(0.2-0.7)
S-Ferritin 250*(10-130)

TRAS finner jeg ikke her i prøvesvarene

Det nye er at etter 5 uker med b12 vitamin sprøyter og inntak av folat tabletter er analysen på b12. S-b12: 1106.7* (100-450)
S-folat se komm.analysen kan ikke utføres på grunn av hemolyse ??

En skal pinadø ha hode skrudd på riktig kanal for å forstå alt.

Jeg tror jeg skal ringe legen igjen jeg og få litt informasjon.