Sitat Opprinnelig skrevet av mikkelvitus Vis post
Jeg blev ved udskrivning sat i behandling med eltroxin 100 mcg dagligt, men pga al den hype omkring eltroxin, bad jeg om at få euthyrox i stedet, hvilket jeg fik. Jeg fik af vide at std. dosis efter fjernelse af kirtel er 100 mcg dagligt, men der gik ikke mange dage før jeg syntes jeg fik symptomer på for højt stofskifte, og derfor satte jeg selv dosis ned til 50 mcg. Det bedrede situationen en del, men nu har jeg så fået al for lavt stofskifte: De nye tal fra 18.08. viser TSH på 53,8, frit T4 på 8,9, frit T3 3,4 og calcium-ion. 1,22.
Kan du beskrive hvordan det "for højt stofskifte" føltes? Det kan du nemlig også opleve med Thyroid og spørgsmål er så, om du kan magte evt. vente med at reducere for at se om det ikke går i ro igen (sker faktisk ofte ved medicinopstart, så vidt jeg har læst mig til). Det er vigtigt ikke at gå i panik før kroppen få chancen at tilpasse sig det nye hormonniveau.

Jeg kan kun sige, at et "TSH på 53,8" faktisk meddeler dig højt og tydeligt, at dit behov for thyreoideahormoner er meget højere end 50 mcg (eller 100 mcg) Euthyrox kan dække
Sitat Opprinnelig skrevet av mikkelvitus Vis post
Men anisa er der mulighed for at du kan give mig en anvisning til opstart? Det er vel noget med at trappe ud af det ene og op i det andet ? Hvor stor styrke er de erfa på ?
For det første må vi ikke vejlede direkte, hvis vi ikke skal bannes herfra. Når det er sagt - er jeg overhovedet ikke go' til at guide folk gennem en opstart. Jeg har kun egne erfaringer at tære på og disse kan, kort og godt, betegnes med et ord: kamikaze Det er ikke noget godt udgangspunkt for at hjælpe andre, men hvis du hænger på her på forummet og skriver hyppige opdateringer - er jeg sikker på at andre har mere anvendelige erfaringer (end mine) og deres erfaringer kan man lære meget af. Meget!

Jeg tror selv, at du får det meget nemmere med "det hele" i den sidste ende, fordi du har ikke antistoffer eller andre-kirtel-påvirkning af din hypothyreose. Den er plain og lige til, lige som min. Det har vi tilfælles med kræftpatienter og dermed er chancen for en velregulering uden større forhindringer meget pæn.

Tabletterne er på 2 Grain hver (125 mg) og iflg. n`Finn (og andre) kan de være genstridige at dele for evt. finjustering. Der må du forsøge at være kreativ på en eller anden måde...

Nu skal du i gang med at lære, lære og atter lære alt du kan opdrive om Thyroider. Det kan ikke nytte at kaste sig hovedløst i det og evt. risikere at det går så uhensigtsmæssigt til (uforberedt), at du evt. udvikler en Thyroid-skræk. Det er set før.

Hilsen fra det svenske broderland, hvor jeg hygger mig til i morgen.