Viser søkeresultater 1 til 10 av 22

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    7

Standard Sv: Mine blodprøvesvar

Bare lurer etter å ha lest litt på noen tråder. Kan jeg ha Hashimotos ? Legen min har ikke sagt noe om det. Er det sånn at dersom man har anti tpo over en viss grense så er det sånn ? Kureres det også med Levaxin fra legenes side? Jeg har hatt Crohns sykdom i mange år og jeg synes det virker som om dette er litt "i slekt" (det at kroppen angriper seg selv)
    Synes forøvrig det er veldig vondt å lese at det er så mange som er feildiagnostisert og feilbehandlet over mange år. Jeg er så glad for at dere tar dere tid til å svare meg og dele erfaringer

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Fernanda Vis post
    Bare lurer etter å ha lest litt på noen tråder. Kan jeg ha Hashimotos ? Legen min har ikke sagt noe om det. Er det sånn at dersom man har anti tpo over en viss grense så er det sånn ? Kureres det også med Levaxin fra legenes side? Jeg har hatt Crohns sykdom i mange år og jeg synes det virker som om dette er litt "i slekt" (det at kroppen angriper seg selv)
    Synes forøvrig det er veldig vondt å lese at det er så mange som er feildiagnostisert og feilbehandlet over mange år. Jeg er så glad for at dere tar dere tid til å svare meg og dele erfaringer
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hashimoto%27s_thyroiditis

Her ser du en definisjon på Hashimotos. Har inntrykk av at legene er redde for å bruke det ordet uten at jeg skjønner hvorfor. For min del har jeg hatt antistoffer opp i over 3600 uten at noen har brukt ordet Hashimoto (skummelt vettu). Da kunne man jeg risikere å gi en spesifikk diagnose

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Rettelse.
    I nr 12 skrev jeg TSH både til 1 og 0.
    Det rette skal være +/- 1 for dem som går på Levaxin....for oss som går på thyroid blir den ofte 0.
    Beklager....bør ikke forvirre enda mer enn det virkeligheten sørger for.
    Sorry.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Lignende tråder

1. Blodprøvesvar
    Av splstudine i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 29-05-10, 11:54
  2. Blodprøvesvar
    Av pusur i forumet Blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 09-05-08, 21:04
  3. Nye blodprøvesvar
    Av anha i forumet Blodprøver
    Svar: 10