Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Hybrid View
-
29-08-10, 12:56 #1
Sv: Anti TPO
Takk for enda mer utdypning.
Da må jo det at pth stiger igjen og at ionisert kalsium er over ref.verdi tyde på at benvevet mitt blir verre?!?
Det kan jo tyde på at det er i stoffskifte at problemene mine ligger da kanskje... Fastlegen min har gjentatte ganger testet TSH etter mistanke om stoffskifteproblemer, også denne gangen... Men TSH er jo normal...Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
-
29-08-10, 13:07 #2
Som du selv uttrykker det : det tyder på.......
Utviklingen går svært sakte, men prøvene tyder jo på at det går i feil retning, og lav bentetthet er vanskelig å gjenopprette.
Man anbefaler mye bevegelse og mosjon, men jeg vet ikke om det kan hjelpe når PTH er høy.
Som jeg ser det, sliter du med to fenomener.
Når det gjelder stoffskiftet, er det jo påvist kjertelbetennelse. Det er vanlig at man stoler på at TSH-systemet er iorden og venter med behandling til de synes at denne er høy nok.
Det er dessverre ikke alle som har en TSH som er iorden og reagerer som det forventes. Noen har en TSH som bare stopper opp mitt i normalområdet, den kommer ikke høyere selv om lav fT4 skulle tilsi at den var mye høyere. Dessverre er det mange som da må vente helt til fT4 også er under alle refgrenser.
Jeg ville gå for å drøfte en prøvebehandling med 25µg Levaxin med legen.
Mye av det jeg sier om dette, henger på at anti-TPO målingen virkelig viser at det pågår en kjertelbetennelse. Man kan verifisere resultatetmed en finnålsbiopsi. Det er en 100% sikker metode. Anti TPO kan ha falske utslag, men visstnok ikke når resultatet er over 100.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-08-10, 14:57 #3
Noen forslag til en privatlege uten lang ventetid som kan være villig til å se gjennom alle blodprøvene jeg har tatt de siste månedene og har kjennskap til disse tilstandene?
Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp.
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker