Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Tråd: Høy puls?
Threaded View
-
24-08-10, 19:42 #7
Sv: Høy puls?
Jeg har også vært mye plaget med hjertebank. Tror det er 17-18 år siden jeg første gang klaget til legen over nattlig hjertebank - ikke så veldig hurtig, men veldig harde slag, og de 2-3 siste åra har det vært såpass ille at det har gått ut over søvnen - vanskelig å sovne når man har en "maskin" som dundrer i brystet!
Hjalp jo ingenting å klage, så jeg lærte meg å leve med det. Inntil det ble oppdaget siste vinter at jeg faktisk hadde høy hvilepuls i perioder (ustabil puls). Ingenting feiler hjertet, det er sjekket nøye.
Jeg hadde jo oppdaget at det av og til skulle lite til av bevegelser før pulsen føk opp i 120-130, men utover det var det den nattlige bankingen som plaget meg mest. Nå har jeg fått en lav dose med betablokker for å roe ned systemet litt, og har det bedre med hjertet mitt. Man blir jo unektelig sliten av at hjertet jobber såpass hardt.
Hjertebank stemmer jo vanligvis mest overens med høyt stoffskifte, men er ikke uvanlig hos de med lavt. Etter mange år med symptomer, og 4-5 år som ordentlig syk, har jeg funnet ut at når det gjelder hypotyreose så er ALT mulig! Er det noen symptom vi IKKE kan ha, mon tro? Hele systemet er jo i ulage, så jeg er ikke forundret over noe lenger!
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59

Svar med sitat

Bokmerker