Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Lavkarbo og urinsyregikt
Threaded View
-
21-08-10, 21:35 #2
Sv: Lavkarbo og urinsyregikt
Din krop trænger ikke til en skidebal, Helgemann. Den trænger til et kram!
Og ellers - hvis jeg var dig - ville jeg blæse højt og flot på helle denne lavkarbo-lære og i stedet ville jeg nøjes med at cutte hvede og sukker bort, så meget som muligt, helst det hele. Alene dette er nok til, at du kommer godt i gang og finder en ny motivation/energi til at fortsætte, fordi du vil kunne mærke så mange forbedringer, selv om de ikke kommer alle sammen fra den første dag.
Ellers spis hvad du har lyst til. Det plejer være et godt tegn på, hvad kroppen har brug for/godt af (lige med undtagelse af sukker-hunger, som jo er en afhængighed med abstinenser osv.).
Jeg kender godt til "purinernes-rolle-i-udviklingen-af urinsyregigt", men jeg kender også mennesker, hvis urinsyregigt forsvandt efter at de har været på "hvede-og-sukker-frit" et stykke tid. Tingene hænger sammen, men det er langt fra altid, at logikken er liniær...
Læs ikke så meget, men spis mere af det du har lyst til, undtagen hvede og sukker. Tro mig: det er svært nok med at lære sig bort fra hvede og sukker. Det kan du øve dig i, FØR du evt. går videre med lavkarbo.
Gevinsten ved at cutte hvede og sukker kan også forandre din krop og tarmfunktion så meget, at de madvarer du ikke kan tåle i dag, kan du (lige pludselig) tåle igen og dermed kan din kost blive nemmere at omlægge end den er nu.
Nede på bundlinjen mener jeg faktisk helt seriøs, at blot hvede og sukker er væk, er det i sig selv så enormt helsebringende, at meget ofte behøver man ikke gå videre mod mere lavkarbo. Men så bør man altså være konsekvent med hvede og sukker. Ikke noget med at "falde i" fordi det ville være synd for fødselaren, som stod i køkkenet og lavede lagkage hele dagen.
Kom ned på jorden igen, Helgemann
Rom er ikke blevet bygget på en gang.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
50 år på lavkarbo
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 1Siste melding: 19-12-11, 15:47 -
Urinsyregikt
Av cathrin i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 60Siste melding: 18-11-10, 13:43 -
Lavkarbo - Er det dyrt?
Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 27Siste melding: 19-01-10, 07:50 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37

og
TIL HELE SYSTEMET!!!!!!!!!!!!! (les: kroppen min)
Svar med sitat
Bokmerker