Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Høj Thyroid dosis !!
Hybrid View
-
07-06-10, 23:37 #1
Sv: Høj Thyroid dosis !!
Hej

Siger du godt nok, at din mand får over 5 grains Erfa om dagen?
Det lyder vildt. Jeg har ikke meget erfaring med området, men jeg tror, det kunne være noget, der skulle kikkes lidt efter i sømmene
Jeg selv fik 200 µ Euthyrox og får nu 3 grains Erfa om dagen. Tror, jeg kan sætte dosis lidt ned, når jeg efterhånden har mere d-vitamin at gøre med. Jeg skal formentlig have et sted mellem 80-100 µ d-vitamin om dagen for at ligge lunt i svinget. Prøv at læse om d-vitamin her på forummet - det har sin egen tråd. D-vitamin har blandt meget andet en stor for ikke at sige afgørende effekt på stofskiftet. Og det ser ud til, man skal ha' mere, når stofskiftet er lavt. Spiser man mere d-vitamin, kan man måske nå et punkt, hvor man skal have mindre medicin.
Læs fx her: https://www.stofskifteforum.dk/showt...ight=D-vitamin
Det kunne nok også være en god idé at sætte dit indlæg her ud i sin egen tråd. Så får du nok flere svar, tror jeg.
Nielsigne
-
08-06-10, 10:34 #2
Sv: Høj Thyroid dosis !!
Hej Nielsigne.
Tak for dit svar.
Vedr. D vitamin, så vi opmærksomme på at D vitamin er en slags "hormon" som er yderst nødvendig for stofskiftet etc.
Han har længe fået et stort tilskud af D vitamin og hans D vitamin (25OH-D3) er på 111 (ref.50-160), som skulle være helt fint.
God dag
Hej fra Iluna
-
08-06-10, 20:31 #3
Hej Iluna
Velkommen herind
Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg håber du får nogle gode svar.
Tanja
Lignende tråder
-
Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 08-01-10, 11:56 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Dosis - hvor meget må man øge?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-03-07, 13:07

Svar med sitat
Bokmerker