Viser søkeresultater 1 til 10 av 68
Hybrid View
-
29-07-09, 11:35 #1
Sv: Til dere som har gått over til Armour
Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
29-07-09, 16:45 #2
Jeg var veldig opp og ned i starten, kjempeenergi, så perioder med svimmelhet og konsentrasjonsvansker. Men om det var virus eller overgang til AT, er ikke godt å vite. Nå har jeg gått ned masse (for meg, alt er relativt). Skal veie meg når jeg kommer meg på trening, sist var det 4,5 kg, de andre i huset her mener det er mer nå. Må skaffe meg nye bukser! Mistenkte først overdosering av Armour, men jeg fortsatte å gå ned etter at jeg gikk litt tilbake på dosen (følte meg overopphetet, det kjentes feil ut, alt varmt, som lunkent vann føltes ubehagelig). Og vektminskningen skyldes nok en blanding av lett forandret kosthold, overgang til AT og det at jeg kuttet ut anitdepressiva. Jeg gikk gradvis opp ett sted mellom 9 -12 kg av antidepressiva. Klarte aldri å få vekk kiloene! Uansett hvor mye jeg forsøkte av kostholdsendring og økning av trening.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-08-09, 19:14 #3
Hei,
hvor lenge varte denne "opp og ned" formen? Jeg har de siste dagene blitt fryktelig trøtt! I dag sov jeg i 2,5 t etter jobb og det har jeg ikke gjort siden før jeg startet med levaxin (før de fant ut hva som feilte meg). Jeg er redd Armour ikke virker på meg :( Men det kan jo være en overgang selvfølgelig... Eller feil dose. Skal ta blodprøve om en måneds tid tenkte jeg, for å se hvordan det ligger an da.
Jeg tok 150 mcg Levaxin samt 10 Liothyronin før. Etter en overgangsperiode med en kombinasjon er jeg nå på 4 grain Armour pr dag fordelt på 2 doser (morgen og lunsjtider)
Har ikke gitt opp ennå. Det kan jo være dette deprimerende regnet her i sør-vest som tærer på
Noen erfaringer med slik "trøblete" overgang?
PS.Jeg smør meg med hydrokortison hver dag i tillfelle binyretretthet...Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
-
05-08-09, 19:41 #4
For meg gikk det nok litt opp og ned i tre måneder. Noen her på forumet snakker om et år før det stabiliserer seg. Men jeg har gjort flere ting på en gang: Jeg avsluttet antidepressiva rett etter at jeg begynte med Armour i begynnelsen av mars. Så det kan jo ha vært med å å rote til ting? Muligens? Selv om det ikke var noe problem å kutte ut antidepressiva. Har også gått litt opp og ned i dose på Armour. Nå er jeg på 2 3/4 grain. Jobber litt med å finne riktig dosering. Kilder her i huset sier at de ikke kan huske sist jeg hadde slik energi som jeg har etter påbegynt Armour. Noe har skjedd.
Her er listen over symptomer jeg leverte endokrinologen i vinter:
"Symptomer på at noe er galt:
Ofte/hele tiden:
Hovner opp i bena og fingrene
Ingen kjønnsdrift på mange år
Ofte tisse
Hele tiden fordøyelsesproblemer, siden jeg var 20 år. mye verre de siste to tre årene
MYE luft i magen, kommer med en gang jeg spiser
Iskald selv om jeg er i et varmt rom, vart flere år, problemer med å sove fordi jeg fryser
«Potetsekk» etter kl 17, ikke noe energi, vart i flere år, slutt på kreftene på ettermiddagen
Ofte ukonsentrert
Ofte glemsom
Ofte glemmer hva andre nettopp har sagt
Glemmer hva jeg skal
Store blåmerker av lite
Av og til:
Hendene skjelver
Veldig lav tiltakslyst
Svimmel
Av og til hodepine
Enkelte dager er det tungt å prate, åpne munnen
Av og til opplevelse av å være uten styrke i muskulatur (trener 3 dager pr uke)
Av og til veldig lang restituering etter trening
Problemer med for mange inntrykk enkelte dager, blir helt utslitt
Opplever at jeg blir mye fortere sliten enn andre
Problemer med stemme/heshet
Smertefull leddverk i hender siste måneder"
De fleste symptomene kan jeg si et rungende nei til nå. Men fortsatt er det ting som kanskje er et problem for bestandig? Som problemer med stemmen og heshet. Og at jeg nok får fortere nok enn mange andre av for mange mennesker rundt meg. Potetsekkopplevelsen er borte. Jeg har ork gjennom hele dagen. Så får jeg bare se hvordan det går videre!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
05-08-09, 20:26 #5
Først syns jeg jo det er så gledelig å lese om at folk blir bedre, så kan det være (nesten) det samme for meg hva som gjør dem bedre.
Jeg har jo nesten tilsvarende lister - både negativ og positiv listen.
At det skjer samtidig med at man skifter til et naturhyroxin syns jeg jo ansvarlige helsepolitikere og behandlerapparat for øvrig bør ta seg ad notam.
Og det gjøres jo ikke - noe jeg finner umoralsk og langt inn i naivitetens verden.
Jeg håper jo i det lengste at det ikke er avtaler mellom behandlerapparat og medisinindustrien som er årsaken til situasjonen.
Men lykke til Vigdis i din streben efter en god helse - tross at likebehandlingsprinsippet ikke faller ut til din fordel.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-08-09, 20:38 #6
Ja, jeg er enig med deg. n`Finn. Vi burde få den medisinen som er bra for oss. Og få lov til å velge selv. Og få dekket den, som alle blåreseptmedisiner. Jeg er sjokkert over hvordan legene "glemmer" T3! Min lege ville ikke ha noe med den å gjøre. Jeg ville visst blitt svært psykisk syk av den... Og det som gjør meg rasende, er alle som går rundt som et vrak, en skygge av det de egentlig er, og som hangler seg gjennom dager og år. Et helt liv. Uten at legen vurderer om det kan være et problem med T3!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
06-08-09, 10:59 #7
Hei Vigdis, Takk for utfyllende svar

Jeg hadde de samme symtpomene som deg. Bra at du føler deg bedre!
Kan jeg spørre om hvor mye levaxin du tok før?
Jeg tok jo 150 mcg Levaxin og 10 Liothyronin. Etter min beregning så har jeg derfor tatt 4 grain Armour til dagen nå. Dette fordi jeg ser hvor mange gram det er av T4 i hvert grain.
Mon tro om det kan være for mye? Har jeg regnet feil?Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Hyperthyreose siden 2000
Av Karianne i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 30-01-09, 09:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat
Bokmerker