Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 59
    Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Skal man tvinge seg selv?

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Uff, du har en ubetenksom sjef, synes jeg. Når noen er sykemeldt, må man få fred fra jobben, det burde være en selvfølge.
    Egentlig gjør han kanskje bare jobben sin, for som leder i dag er man faktisk pålagt å følge opp alle sykemeldte, bl.annet for å høre om det er ting man kan tilrettelegge osv. Begrunnelsen for dette er at det skal være lettere å komme tilbake i jobb. Jo mere man følger opp jo bedre er det synes NAV. Men jeg er helt enig med deg at det burde være en selvfølge at man får ro når man trenger det.

Hvis du har vært sykemeldt i mere enn 6 uker, skal du gjennomføre en samtale med arbeidsgiver. Da burde du si at du trenger fred fra bekymringene på jobben. Og at det er helt nødvendig for at du skal bli bedre.

Jeg tror også det er viktig å se på alt man klarer, og ikke bare se det du ikke klarer. Det handler ikke om å presse seg til noe man ikke orker, men å si YES! til seg selv når man klarer den minste ting uten å føle seg sliten.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Hei alle sammen

Det er i hvert fall ikke enkelt dette her, men man må vel prøve å akseptere at livet ikke blir som før og at man får leve deretter.

Ja, jeg tror han prøver å gjøre jobben sin og at tett oppfølging skal være positivt i flg. Nav, men han trenger ikke ringe meg flere ganger om dagen. Ting går bare ikke så fort! De siste dagene har jeg slått av telefonen i perioder på dagen, bare for å vite at jeg får litt fred. Da har jeg ringt opp igjen senere og spurt om det var noe viktig og sagt at jeg var sengeliggende når han ringte, og at jeg trenger mye hvile. Håper han tar hintet

Og de forslagene rundt sykelønnsordningen er etter min mening fullstendig galskap! Jeg blir så sint:twisted: Tror de virkelig at man ønsker å ikke gå på jobb og være en del av samfunnet... Jeg vet ikke, men blir utrolig provosert, ikke rart at enkelte blir ser skeivt på en når man sier at man er sykemeldt. De kan likså godt si det som de tenker at man er en samfunnssnylter!!
    I tillegg så skulle man vel stille på jobb hver morgen når man var sykemeldt hørte jeg rykter om... Det blir man sikkert veldig mye friskere av Uff, det ble mye edder og galle dette her

Hvem er det liksom som skal ivareta våre interesser, vi stoffskiftesyke altså? Er det noe vi kan gjøre?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
    , men han trenger ikke ringe meg flere ganger om dagen. Ting går bare ikke så fort!
    Oisann. Etter å ha erfart en del sjefer i løpet av min relativt korte yrkeskarriere har jeg funnet fram til min egen formel for en god sjef: 10% handlekraft, 20% fagkunnskap, 20% intelligens og 50 % klokskap. Den sjefen du omtaler synes jeg ihvertfall ikke virker spesielt klok. Håper han ser lyset snart!

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour

Hei

Jeg skal be legen om Thyroid fra Erfa.

Jeg bruker Armour nå og mener at jeg har lest en plass at medisinene hadde samme innhold og at dosering derfor skulle være lik for disse to

Når jeg leser på Erfa sine sider så står det følgende innhold;
    1 grain
    0,1 mg T4
    25 ug T3 (har ikke lært meg tegnet ennå)

På min Armour står det følgende;
    1 grain
    38 mcg T4
    9 mcg T3

Det ser jo ut som det er tredobbelt innhold i Erfa???
    Håper noen kan hjelpe meg, forstår ingenting jeg

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour

Her er et omregningsark for å finne dose etter bytte av medisiner http://www.nature-throid.com/conversionChart.asp

Jeg antar at ERFA Thyroid har samme forhold T3/T4 som Westroid, Armour og de andre tablettene, siden alle er laget fra samme kilde, grisens kjertler.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Men Ruth

Jeg forstår bare ikke dette her

Denne tabellen viser det samme innholdet som er i Thyroid fra Erfa og jeg har også trodd at dette skulle være likt med Armour siden det er laget av svine-kjertler.. Men innholdet på Armour boksen min viser at det bare er 1/3 av T4 og T3 i denne medisinen (begge er 1 grain altså) i forhold til Erfa Thyroid.

Jeg må sjekke en gang til på Erfa siden...Tror hjernen min har gitt opp

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av Siven Vis post
    Jeg må sjekke en gang til på Erfa siden...
    På Erfas eget forum kan man læse i svar fra Erfas egen ekspert, at Erfa Thyroid indeholder 8 mcg T3/1 grain og 17 mcg T3/2 grain. Tråden kan læses her.

Men ellers, Siven - er der ingen grund til at gøre for meget ud af at sammenligne det præcise indhold af T3 mellem Thyroid fra Erfa og Armour Thyroid. Forskelle er så små og vores personlige præferencer så forskellige, at der vil altid fremkomme små variationer indtil man finder den rette dose for sig selv... Det vil ske ret hurtigt fordi T3 er så aktivt, at man ikke kan undgå at bemærke om man bør eller ikke bør cutte et kvart grain fra eller lægge til, når man overgår til Erfa Thyroid.

Desuden kan hverdagen rumme forskellige komponenter, som gør at man den ene dag måske skal bruge et kvart grain ekstra (eksamen/forkølelse/stres etc.), mens andre dage er det "som det plejer". Jeg mener ikke, at det er værd at stresse sig over, når det handler om så små marginaler...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Hei

Takk Anisa, det er faktisk snakk om mikrogram her ja Blir bare så forvirret av av disse tallene

Skal overtale legen min og da må jeg ha dette klart for meg så da sier jeg bare at innholdet er nesten identisk og at jeg må ha samme dose.

Godt at det er noen som har hjernen i behold ennå

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Hei. Jeg har brukt Armour i endel år, og er nu begynt med Erfa Thyroid. Bruker samme dose som jeg brukte med Armour.

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Sv: Lav TSH og lav T4

Så var det i gang igjen

Var til legen for å gjennomgå de siste prøvene mine;
    Tsh 0,03
    Ft4 14
    T3 5,1

Må bare si at jeg omsider begynner å føle meg litt bedre
    Tar nå 3,5 grain med Armour.

Men så begynner legen igjen å påstå at jeg er overdosert Jeg får hele leksa om hvor farlig det er å være overdosert. Belastning av hjerte, lunger og benskjørhet og hele resten av leksa.

Han utfører grundig undersøkelse av hjerte, puls og blodtrykk, men sjokkerende nok for han er alt helt normalt, i hvertfall ikke høyt.
    Han måtte til slutt bare gi seg for han forstod at jeg er mye bedre nå og jeg får fortsette med dosen jeg gradvis har økt til
    Han måtte imidlertid POENGTERE at dette var stikk i strid med hva endokrinologen på sykehuset hadde sagt og at dette var veldig merkelig...
    Neste kontroll blir i midten av januar og da skal jeg også kontrollere benskjørhet for han er overbevist om at jeg er i ferd med å bli alvorlig syk av denne overdoseringen... Jaja, den som lever får se

Fikk forresten resept på Erfa også etter å gjennomgå leksa med hvor usikker denne naturmedisinen er og hvilken risiko han tar på seg for helsa mi ved å skrive ut dette her Dette skjer hver gang jeg skal ha ny resept. Men han må samtidig innrømme at det virker for meg selv om han er bekymret for de senskadene jeg kan få. Jeg sier bare at det er vel bedre at samfunnet har noe nytte av meg noen få år istedenfor at jeg skal gå på Levaxin og være sykemeldt resten av livet og belaste samfunnet Mye morro hos legen altså, jeg tror han er veldig glad hver gang han får meg ut døra.

Takk for all støtte her inne som hjelper meg til å ta ansvar for min egen helse

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:32
  2. Helse- og omsorgsminister sier....
    Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-05-09, 21:44
  3. Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
    Av Vimseliten i forumet Blodprøver
    Svar: 26
    Siste melding: 18-03-09, 14:31
  4. Hva sier TRAS noe om?
    Av Carro i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 18-03-09, 10:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg