Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
05-03-08, 12:10 #11
Sv: Diagnose lavt stoffskifte (med autoimmun betennelse) høsten 2002
#@=*%&/!!!!!!!!
Var hos legen i går og hun var veldig positiv til at jeg skulle starte med Armour, MEN, hun skulle bare snakke med en endokrinolog på Aker med hensyn til eventuelle bivirkninger og dosering o.l. Jeg sa at de er nok veldig konservativ der, men det tok hun ikke så tungt. Det var min kropp og vi fikk forsøke dette. Hun skulle ringe meg etter at hun hadde snakket med Aker.
Etter lunsj lå det nå en melding på mobilen min; Vedkommende hun snakket med på Aker frarådet behandling med Armour. Jeg har ikke snakket med henne ennå så jeg vet ikke begrunnelsen foreløpig, men....!!!!!!!!!! Det er visst ikke så nøye med min kropp likevel :-(
Flere som har vært i kontakt med Aker og "spesialistene" der?
Nå har jeg fått snakket med legen. Begrunnelsen fra endokrinologen på Aker var - selvsagt - at det ikke er vitenskapelig belegg for at Armour har noen virkning. Så overrasket jeg ble!
Hun gikk gjennom mine prøvesvar og han mente bestemt at TSH måtte opp på 1. Videre "må man ikke tolke alle symtomer man har på at det er relatert til stoffskiftet"... Jeg var henvist til Aker for noen år tilbake da jeg fikk påvist autoimmun betennelse. Jeg var ikke særlig imponert. De var mer opptatt av at jeg IKKE hadde lavt stoffskifte enn at jeg hadde.
Legen ville henvise meg til Aker igjen, men da takket jeg nei.
Hun foreslo i stsedet at jeg skal variere Levaxin-dosen slik atjeg tar 150 mg fem dager i uken og 100 mg to dager i uken. Er det noen som har erfaring med det?
Takknemlig for svar.
Lignende tråder
-
Forum Arkiv 2002
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 139Siste melding: 31-03-09, 03:23 -
Ny med diagnose høyt stoffskifte
Av annka76 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-03-09, 15:44 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27

Svar med sitat

Bokmerker