Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Hybrid View
-
03-03-08, 15:59 #1
Hei lisa61, hva er referanseområdene for ft4 og ft3 hos dere? Pleier å stå på nettiden til sykehuset eller labben som har gjort prøvene.
Pasientene på forumene pleier å be om referanseområdene , siden de av erfaring sier at man kan prøve å finne ut hvor man trenger sin ft4 og ft3. Dette er individuelt, men mange har det bra på ca to tredeler opp, noen trenger dem høyere og jeg trenger dem på minst midten.
Mange har fått et nytt liv med litt liothyronin eller med Armour THyroid.
Jeeg tipper at din oege har sett på nettsiden til legehåndboka hvor Steinar Hundkår har vært redaktør, og mye er rett oversatt fra dansk, og de har glemt å rette språket mange steder. De har ikke noe særlig praksis i å gi tillegg av liothyronin der nede og legehåndboka ser da tilsvarende ut.....internasjonalt skrives det artikler om tillegg av liothyronin, men i alle forsøk tar man vekk masse levaxin slik at ft4 blir lavere samtidig, for ablsolutt ikke å øke totaldosen eller senke den hellige TSH de tilber.....(står i deres egne kommentarer, men ikke i sammendragene så man må lese gjennom hele artikkelen så det er nærmest juks og bedrag slik de fremstiller det)
Derimot så står det noe brukbart i artikkelen til Haug i legetidskriftet her hjemme, artikkelen heter behandling av hypothyreose og kom noen år siden. mange leger har nå erfaring i å gi liothyronin, men din lege har ikke fulgt helt med.
Print ut artikkelen fra legetidsskriftet og ta den til legen.
nora
Lignende tråder
-
Forum Arkiv 2002
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 139Siste melding: 31-03-09, 03:23 -
Ny med diagnose høyt stoffskifte
Av annka76 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-03-09, 15:44 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27

Svar med sitat

Bokmerker