Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Hybrid View
-
29-02-08, 12:51 #1
Råd jeg gir må bli fra levra mi og det er jo ikke sikkert det passer for deg.
Men jeg kjenner igjen symptomforklaringen din som den skulle vært min egen.
Jeg hadde gått 16år på Levaxin og var med død enn levende de siste åra. I tillegg til obstipasjonen og vektøkningen var influensafløelsen av de verste, men jeg hadde mange andre symptomer også.
Ingeting ble gjort, man bare jatta med meg og regulerte litt opp og ned på dosen - liknende din foirklaring.
Jeg greidde å lure en vikarlege til å gi meg Armour i mai-04.
Alt ble da mye bedre fra dag en, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til Levaxin.
Jeg har prøvd å gå på en blandingsdose, men influesafølesen kommer igjen når Levaxindosen er 50µ/dag, så jeg klarer ikke gå på en blanding engang.
Jeg mener det må bety at noen av oss ikke klarer å bruke Levaxin. Det er min personlige oppfattelse - legene har en helt annen. De tror ikke på meg. De er ikke villige til å evaluere mine erfaringer og vil ikke endre sitt syn på dagens behandlingsregime, som er "one size fit them all".
Jeg synes vår sykdomsgruppe blir svært stemoderlig behandlet - det er vi som har skoen på - det er vi som vet best hva som er best for oss.
Og for å finne ut det må vi ha alternativer til dagens eneste - Levaxinen.
Det finnes masse "der ute", men legene er konservative og vil bestemme at vi får klare oss med kun Levaxin.
Armour er en av mange naturthyroxiner på markedet, og vi har tilgang til denne via en ordning som heter Registreringsfritak. Legen søker på et ark som han har i skuffen og du får resepten etter en uke. Så er alt som vanlig for deg.
Det var iallfall det eneste som hjelp meg - og kanskje det kan hjelpe deg også. Poenget mitt er at det vet du ikke før du har prøvd, og da synes jeg du skulle få prøve, og bestemme selv hva du vil bruke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Forum Arkiv 2002
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 139Siste melding: 31-03-09, 03:23 -
Ny med diagnose høyt stoffskifte
Av annka76 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 17-03-09, 15:44 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27

Svar med sitat

Bokmerker