Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
27-01-10, 21:38 #4
Sv: Behandling for lavt stoffskifte med Levaxin
Ett eller annet har i alle fall skjedd i løpet av det siste året.
Før når jeg var bra dosert og følte meg bra lå TSH <0.5, FT4 ca 18-20 og FT3 mellom 4 og 5. Skulle tro at etter å ha vært ganske bra dosert i 17 år og tenkt at hypothyreose er ikke noe problem leve med at en skulle kunne holde seg bra med små justeringer, men det siste året har vært ganske slitsomt egentlig.
Eneste forskjellen er at jeg det siste 1,5 årene har spist lavkarbo. Spiser mye kjøtt, fisk, skalldyr, meieriprodukter og egg som alle skal være gode kilder til Selen + jeg har jevnligt tatt ekstra vitamin og mineral-tilskudd.
Blir uansett å snakke med legen neste uke, da jeg ikke kan forsette slik. Bør vel kanskje be om litt utvidete blodprøver også. Kan ikke tro at kostholdet skal bety så mye for stoffskiftet så lenge jeg stort sett bare har fjernet mel, sukker, ris, potet, gulerøtter og frukt fra kostholdet. I tillegg til at jeg trener mye mer nå.
Da fik jeg svar på de nye blodprøvene
TSH - 0.57
FT3 - 4.5
FT4 - 24
Jeg ble veldig overrasket over disse verdiene, da det er lenge siden jeg har følt meg så underdoser som den siste måneden. Etter eller anne stemmer ikke i kroppen for tiden!
Har spist lavkarbo nå i snart 1,5 år og har i denne tiden hatt en stoffskifte som ikke har vært bra. Til tross for god vektnedgang har jeg måttet øke doseringen av Levaxn en del og slitt med mye hypo-symptomer. Selv nå med i teorien veldig gode verdier sliter jeg en del - håravfall, tørr hud, uopplagt, frossen, bomull i hodet og sliten muskulatur.
På den andre siden trives jeg utrolig godt med kostholdet og savner ikke de matvarene jeg har måttet fjerne, slik at jeg har heller ikke noe ønske om å gå tilbake til kostholdet jeg hadde før. Det var tross alt en grunn til at jeg la på meg.......
Jeg hadde en periode før jul hvor jeg spiste en del mer karbohydrater, men ble omtrent bare enda verre av det! Har nå gått tilbake til ketolyse for å ta av meg de siste 5-10 kg og se hvordan det går på stoffskiftet. Akkurat nå er verdiene veldig fine, selv om kroppen ikke er helt i orden.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte, bivirkninger av Levaxin?
Av Minnitee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 27-02-16, 22:44 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt stoffskifte og slanking med lavkarbo
Av Ingvild i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 13Siste melding: 19-03-10, 19:26 -
Smerter pga lavt stoffskifte, levaxin, armour
Av Stina i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 18Siste melding: 01-09-07, 13:05 -
Lavt stoffskifte - levaxin - menstruasjon.
Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 03-07-07, 12:46

Svar med sitat
Bokmerker