Viser søkeresultater 1 til 10 av 90

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Kutte T4? Hva nå tro??

Sitat Opprinnelig skrevet av biff Vis post
    Jeg har forklart tidligere i tråden hvorfor jeg skal forsøke med bare liothyroin. Jeg føler meg ikke spesielt pigg om dagen nei....det er jo grunnen for de nye prøvene også......
    Det er ikke det at jeg ikke skjønner det du forklarer. Det er mer at jeg ikke skjønner det legen din forklarer deg.

Jeg ressonerer som følger: Med uregelmessig puls hadde det vært logisk å utrede andre årsaker til den uregelmessige pulsen(som har dukket opp fordi stoffskiftet ditt ble normalisert med medisiner). Evt burde han kutte ut liothyronin og ikke levaxin. Det er jo T3 som påvirker pulsen mest.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    60

Standard Sv: Kutte T4? Hva nå tro??

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det er ikke det at jeg ikke skjønner det du forklarer. Det er mer at jeg ikke skjønner det legen din forklarer deg.

Jeg ressonerer som følger: Med uregelmessig puls hadde det vært logisk å utrede andre årsaker til den uregelmessige pulsen(som har dukket opp fordi stoffskiftet ditt ble normalisert med medisiner). Evt burde han kutte ut liothyronin og ikke levaxin. Det er jo T3 som påvirker pulsen mest.
    Hvis legen har klokketro på at det er T3 som påvirker pulsen mest er jeg også enig, men det har han jo ikke, og foreløpig har jo pulsen min gått ned med bare Liothyronin, jeg har jo ikke mye greie på dette, selv om jeg begynner å tilegne meg mer kunnskap. Legen min mener jo at mine stoffskifteproblemer ligger på det cellulære plan, og ikke aner jeg hvor dette bærer....jeg er medisinert på grunnlag av symptomer og ikke på grunn av TSH FT4 eller FT3, høy homocystein, lav D-vit og B12 var vel utgangspkt for medisinutprøving, og underveis frisknet jeg jo til.....men pulsen galopperte, noe som vel kanskje kunne tyde på en form for overdosering. Da valgte legen altså å forsøke uten levaxin....noe jeg heller ikke helt forsto, men valgte å gjennomføre....nå mener jo legen at det finnes to metoder å angripe de lave prøvesvarene med, enten å fortsette med liothyronin alene i en litt økt mengde, eller å supplere med levaxin igjen, foreløpig har han valgt å øke Lio og se hvor det bærer.... jeg aner jo ikke
    Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
    Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.

Lignende tråder

1. Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 07-08-08, 17:15
  2. Kutte ut mjølka
    Av Marianne i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 30-10-06, 23:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg