Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
10-08-10, 16:32 #32
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
Betyr det at FT4 kan øke betraktelig selv med bare tilskudd av T3, verdien er jo langt under referanseverdi nå med 8,1, sist med levaxin var verdien altså 14,8......En måned er nok (dessverre) for kort tid til å si noe om langtidsvirkningen en T3-dose har på fT4.
Og fT4 er den viktigste.
T3 senker vel ikke TSH til null når den har økt fra 0,02 til 1,2 etter at jeg har redusert og nå kuttet Levaxin???Hvis det er T3-dosen din som senker TSH til null, produserer ikke kjertlen T4 lenger.
Jeg har forklart tidligere i tråden hvorfor jeg skal forsøke med bare liothyroin. Jeg føler meg ikke spesielt pigg om dagen nei....det er jo grunnen for de nye prøvene også......Jeg synes det ser ut som om kroppen din sliter. Skjønner ikke helt hvorfor du skal trappe ned på levaxin. Mit motspørsmål til deg blir hvordan føler du at du har det med disse prøvesvarene? Selv om du nå tilfører mer lio vil ikke det gjøre noe med FT4 verdien din.
Hva med det faktum at jeg har vært uten levaxin en måned nå....mener nFinn at FT4 kan øke mer enn det den har til nå uten tilførsel av Levaxin og vil virkelig ikke T3 ha noen som helst effekt på T4, synes det fremgår som at nFinn mener det jeg....Jeg har et halvt års tid fått kombinasjonsbehandling for hypothyreose i grenseland.
Medisinene fikk jeg fordi alle symptomer tydet på at jeg kunne være hypothyreot selv om blodprøvene på TSH, T4 og T3 var innenfor normalen.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker