Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Lavt stoffskifte?
Hybrid View
-
09-08-10, 20:46 #1
Sv: Lavt stoffstifte?
Er helt enig med n`Finn,
prøv et annet hormon,
men det er også sannsynlig at binyrene sliter, veldig greit å gi dem litt støtte og mat først som sist,
jeg var dårlig på levaxin men har fått et nytt liv etter bytte til erfaFra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
10-08-10, 21:12 #2
Tusen takk for svar alle sammen
Jeg mener at legen har tatt de blodprøvene som hører til binyrene. Dhea, kortisol og c-peptid (han sa at insulin og kortisol jobber sammen). Men det er kanskje ikke nok?
Uansett hvor trøtt og sliten jeg er, så får jeg ikke sove!! Sov litt mer i natt faktisk, men da jeg våkna var jeg kjempestressa! Helt jævlig følelse. Denne uroen forsvinner i løpet av dagen. Stressfølelsen er ikke reell da jeg ikke har noe som stresser meg om dagen. Er sykmeldt og har bare meg selv å tenke på. Ingenting jeg må gjøre.
Mensen har vært borte siden mai også. Før det var den borte i 16 mnd (fikk den igjen mai i fjor) Tok alle prøve som hører med, men fant ingenting som sa hvorfor den var borte.
Vet ikke om det er verdt å nevne, men gjør det likevel. Har alltid hatt veldig behov for søtt, men sukker holder jeg meg unna. Har tilfredstilt suget med pepsi max, tyggegummi, pastiller og masse suketter/flytende natreen. De siste årene har det i gjennomsntt vært halv liter pepsi max om dagen, 2 pakker tyggegummi og opptil 70 suketter på det værste (så og si alltid ca 30 i løpet av dagen)
Skal prøve å venne meg av det nå, for jeg vet det ikke er bra i disse mengdene. Er på dag 3 nå uten. Allerede første dagen uten merka jeg at magen var FLAT! Alltid vært sinnsykt oppblåst og mye gass....veldig mye
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-08-10, 21:14 #3
-
10-08-10, 21:33 #4
http://thyroid.erfa.net/
http://www.erfa-sa.com/thyroid_en.htm
Er jo det som er lettest å få i Norge - men det finnes mange preparater - det er nesten sånn at hvert land har sitt.
Fastlegen søker om registreringsfritak på ERFA for ett år om gangen.
Det tar noen uker første gangen, siden er det som vanlig.
ERFA er et preparat av en type som kalles Tyroider.
Hormoner er ikke arts-spesifike, så vi kan bruke fra alle pattedyr.
De frysetørres ut av tyreoideakjertler fra gris. Det har man gjort, med hell, siden 1860 (?) og den industrielle uvikling har stadig skaffet bedre produkter.
Selv mener jeg at noen mennesker bedre kan bruke denne type, og mener mange på forumet har hatt bedring av å bruke denne typen.
Om du er av dem, er ikke godt å si før du har prøvd.
De hormonene som brukes idag, er syntetiske. Som feks Levaxin. Og innholdet er pro-hormonet T4 som etter noen uker i kroppen blir til stoffskftehormoner.
Tyroidene inneholder alle hormonene i kjertlen - ikke bare T4.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-08-10, 23:08 #5
Og kjære deg, den følelsen av velbehag uten de kunstige søtningsstoffene er ikke tull,
hvis jeg nesten så mye som ser på noe som er anerkjent light eller slankende, soya,margarin osv er jeg oppblåst som en ballong på null komma svisj, samt at jeg får generelt problemer med magen,
utslett og generell sensitivitet mot ymse ting plopper opp med en gang,
legger på meg gjør jeg også,
jeg anbefaler sukker erter eller små mini gulerøtter, søtt inntrykk, eller 70%sjokolade(80%er mer bitter og gir ikke søtt inntrykk), usaltede macadamia nøtter, solsikkefrø og sånne ting, gode naturlige fettstoffer og ting kroppen din trenger,
fikk et enkelt kostholdsråd som er utmerket hvis man ikke er hyper sensitiv ,(var det før jeg byttet kosthold, nå er jeg mer tolerant) back to basic, rent kjøtt(minst mulig deigmat, isåfall karbonade), smør og melk fra kua(ikke lett produkter)egg, mørke korn og melsorter(hvete er fy-fy enda).
Jeg koser meg å spiser masse godt, omeletter, egg og bacon,biff,svinestek, salater med masse snadder som kikerter,salatbønner,ostebiter,kjøtt ffra grill eller middag, rømmegrøt med stort smørøye osv osv og for første gang på leeeenge går vekten sakte men sikkert ned og ikke opp.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
11-08-10, 09:26 #6
Ja, og det er jo en grunn til at enkelte av de var forbudt og noen ble trukket tilbake før de kom ut på markedet igjen. Man vet jo ikke langtidsvirkningene av de heller. Kom forøvrig over en side: http://http://www.sweetpoison.com/ Noe her må vel taes med en klype salt...
Utover de kunstige søtstoffene vil jeg si at kostholdet mitt er ganske så bra. Spiser nesten utelukkende ren mat. Kjøtt, fisk, kylling, masse grønnsaker(2 kilo om dagen) div. nøtter, avokado, brun ris, fullkornspasta, ezekielbrød (brød u/hvetemel), ost osv. Synder selvfølgelig innimellom...jeg er jo menneskelig
Det er et godt ordtak som sier: "If man made it, don't eat it."
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
11-08-10, 09:55 #7
Det er dyrt - og det er urettferdig at de som må ha dette istedenfor Levaxin er nødt til å betale - når andre med samme sykdom får det gratis.
Prisen varierer også endel. Bokser med 500stk i er billigst. Det kan være lurt å starte med 60mg - 1200,- men når denne nærmer seg halv bør en nok kjøpe 125mg - 1600,-
Fordi man bruker mindre i oppstartfasen, vil en klare seg med dette et par år.
Hvor mye man vil trenge vet man jo ikke, men en kan grovt regne med en sånn boks med 500/125mg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-08-10, 17:13 #8
-
11-08-10, 09:18 #9
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker