Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Threaded View
-
25-06-10, 21:18 #29
For kvinner: endres stoffskiftet i takt med syklusen?
Siden jeg startet på cerazette en gang underveis mens jeg drev å ble stoffskiftesyk så forsvant mensen og jeg satte det i sammenheng med p-pillene siden den varianten har det som vanlig bivirkning. Siden da hadde jeg farget utflod innimellom uten noen bestemt rytme.
Først etter å ha begynt på stoffskiftemedisin fikk jeg mensen. (Og ble kvitt utfloden.) Man lærer at ting henger sammen underveis, ja.
Men... nå har jeg altså hatt mens - og følt meg mer stoffskiftesyk enn jeg har gjort noen gang etter første dag med medisin. IKKE GØY. Og jeg fikk tatt de siste blodprøvene akkurat i oppstarten av mensen.
Og nå ser jeg at på de siste prøvene har TSH gått litt OPP og FT4 og FT3 - begge - gått ned. Til tross for at jeg har økt levaxindosen med 25µg i samme periode. (De tidligere periodene gikk jeg på 50µg og steg i FT4, mens FT3 var stabil og TSH falt. Altså som forventet, men siden det ikke gikk så fort ble jeg enig med legen om å gå 25µg opp).
Så nå sitter jeg som et spørsmålstegn her. Er det slik at kroppen trenger mer stoffskiftehormon under mensen? Og dermed at syklusen min har "stjælt" t4'n min?
Eller ser jeg etter sammenhenger som er tilfeldigheter?
Nysgjerrig - og litt paranoid...
ARGH - kan en moderator være så snill å fikse feilstavingen min i headeren?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16