"Bare et spørsmål.. Når jeg nå doserer meg høyere for å få Fritt T4 til å stige, vil ikke da dette gå drastisk utover TSH og Fritt T3?"

Fritt T4 er meget viktig å ha sin tilpassede verdi av. Så komme rdet andre av seg selv - er jeg nesten fristet til å si.
Som smgj sier så har TSH ingen somhelst inflytese på hverken stoffskiftet eller andre funksjoner i kroppen. Det er det bred enighet om også i behandlermiljøet. Men de ser på TSH som et svar på hva kroppen synes om stoffskiftemengden i blodet.
Kan de ikke like gjerne se på stoffskiftemengden da ?
For TSH er ikke til å stole på i det heletatt. Mange lider av feil i produksjonen av TSH, og legene tolker det som at TSH er passe når det ikke produseres nok. Dessuten reagerer ikke TSH likt på egne og tilførte hormoner.
Nei - for all del glem hele TSH !

Og jo, Danskere er meget vennlige - og det er jo helt korrekt at man kan være utsatt for feks urinveisproblemer når stoffskiftet er lavt.
Men er det ikke sånn at du mottar bahendling som skal gjøre at det ikke stoffskiftet er lavt da ?
Og når det dukker opp problemer som kan tilskrives lavt stoffskfite allikevel, kan jo ikke beandlingen fungere godt nok ???

Jeg hadde høy nok Levxasindose (og vel så det) men det hjalp ikke - Thyroide hormoner hjalp !

En dose eller multidosering ?
Jeg tar alt om morran. Funker for meg, men ikke alle gjør det.
Det kan bli for mye og da kan en dele det opp i en om morgenen og en i 13-tia. Helst ikke senere.
I helt spesielle tilfeller må noen ha en senere også.
Og en delt dose kan være fint å starte med, men jeg syns at en bør srebe mot å bruke en morgendose. Se om denne kan fungere før en prøver andre varianter.
Det er forøvrig også det ERFA og ARMOUR sine pakningsvedlegg anbefaler.
Der nevnes ikke multidosering.