Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
08-08-10, 11:40 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Altså, du Anisa, du er innmari god til å ta ting på kornet!
Jeg er livende redd for å bli verre! Panikk er ordet, ja! Blir uvel bare på tanken på å ha det slik jeg hadde det for noen måneder siden. Ser meg selv fra utisden også, og det er på grensen til det komiske noen ganger... 
Men du har jo helt rett; hvordan kan jeg vite at binyrene mine har kommet seg om jeg ikke gir dem en sjanse til å bevise det? (for å si det på den måten) Grunnen til at jeg har ment at jeg har litt ekstra slitne binyrer er at jeg har brukt relativt mer hydrokortison enn hva jeg leser andre gjør. Oppunder 40 mg. Nå bruker jeg litt mindre og det er jo et tegn på at ting går bedre.
Nå har jeg lagt opp dosetten min for kommende uke. I stedet for 25 mg 7-keto, blir det nå ca 2/3 eller litt mindre i kapslene (har tømt ut en drøy tredjedel) og 25 mg pregnenolone. Og du har jo rett i at dersom jeg skulle bli i dårligere form, så er det jo bare å gå tilbake igjen senere. Jeg trenger nok å la min pressede kropp få litt ro og gi den sjansen til å balansere seg selv. Tror jeg tyner den med for mye hormoner (og bekymring).
Tusen takk for tips og vise ord, du er så bra på å definere problemer og tydeliggjøre det som en kanskje selv vet innerst inne, men ikke helt kan sette fingeren på!
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker