Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Oftebro i hardt vær
Threaded View
-
09-08-09, 10:15 #11
Sv: Oftebro i hardt vær
"Som følge av dette virker det derfor nå som at Lister-sykehuset boikotter Oftebro og hans pasienter.
— Jeg møtte opp på sykehuset og fikk litt av en beskjed i fleisen. «Nei. Vi tar ikke prøver av en mann som utnytter systemet», svarte damen i skranken surt, forteller Kjellaug Moland, som har blitt nødt til å ta prøver i Farsund og Kristiansand. (...)
Også avvist ved legesentrene
Hun forteller dessuten at legesenteret i Kvinesdal avviste henne på samme grunnlag for rundt fem år siden, da etterforskningen av Oftebro var i startgropen.
— Og da jeg ble nektet prøve på sykehuset den 15. juni, dro jeg ned til legesenteret i Flekkefjord for å møte kommunelegen. Ei heller der ville de ta prøve. Derfor henviste de meg videre til fastlegen min, men han jobber jo ved Kvinesdal legesenter, der jeg altså ble avvist for noen år tilbake, forteller hun."
Les mer: Oftebro-pasient ble avvist av sykehuset
"— Men av egen erfaring kan jeg fortelle at vi spesielt nå i disse ferietider ikke har tid og ressurser til å gjennomføre alle prøvene fra Oftebro. Det er utrolig mange, og hver gang må vi jobbe med minst 50 ulike analyser. Det skaper lange køer, forklarer Maltseva."
Les mer: Oftebro skaper køTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Dr. Helge Chr. Oftebro
Av Mod i forumet TSHSvar: 0Siste melding: 31-08-09, 13:57 -
Dr. Helge Chr. Oftebro
Av Mod i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 31-08-09, 13:57 -
Dr. Helge Chr. Oftebro
Av Mod i forumet Oftebro HelseSvar: 0Siste melding: 31-08-09, 13:57 -
Dr Oftebro
Av mojavi i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 16-06-09, 00:07 -
Dr Oftebro
Av mojavi i forumet Oftebro HelseSvar: 3Siste melding: 16-06-09, 00:07