Viser søkeresultater 1 til 10 av 30

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    62
    Meldinger
    88

Smile Endelig, bedring etter 4 mndr med Levaxin!

Sitat Opprinnelig skrevet av Atina Vis post
    Men burde jeg ikke merket en bitteliten bedring nå på noen av de andre symptomene, etter 6 uker, selv om jeg foreløpig sikkert er "underdosert"???
    Jeg var hos fastlegen til kontroll for et par dager siden, og kunne endelig fortelle han at jeg de siste par ukene sakte men sikkert begynte å merke bedring av mange av symptomene jeg har slitt med pga lavt stoffskifte.

Jeg føler meg på langt nær "som mitt gamle jeg", men jeg føler meg likevel veldig mye bedre enn for bare 2 mndr. siden. Den totale følelsen av utmattelse "av ingenting" kommer sjeldnere (tidligere følte jeg meg sliten konstant), jeg er ikke trett absolutt hele tiden, ømheten og stivheten i muskler og ledd later til å ha avtatt i forhold til tidligere, jeg fryser ikke hele tiden og har ikke hodepine like ofte som før. Den tørre huden (spesielt på leggene) er tilnærmet borte, neglene er blitt sterkere og håret ser sunnere ut. Vektøkningen sluttet omtrent med en gang jeg begynte med Levaxin, og er nå (etter 4 mndr) 2 kg lavere enn da jeg startet behandlingen.

Bedringen skjedde nærmes umerkelig i løpet av noen få uker, men fordi jeg siden jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte i beb. av april har ført et detaljert selvkomponert skjema med beskrivelse av alle symptomene jeg har slitt med og oppdaterte dette hver måned - kunne jeg konstatere en stor forskjell når jeg for min egen del skulle oppdatere skjemaet før denne ukas legekontroll (pga ekstremt dårlig hukommelse hadde jeg ikke hatt mulighet for å ha denne oversikten hvis jeg ikke hadde skrevet alt ned).

Ikke misforstå - jeg føler meg ikke frisk, langt derifra - men det går iallfall rette veien for meg nå!

Jeg refererer raskt blodverdiene jeg har hatt i forb. med inntak av Levaxin:
    * April 2010 (før start med Levaxin) - TSH 12,23 og FT4 9.
    * Slutten av mai 2010 (etter 6 uker med 525 mcgr Levaxin i uken) TSH 6,97 og FT4 14.
    * Slutten av juli 2010 (etter 9 uker med 700 mcgr Levaxin i uken) TSH 1,97 og FT4 16.

Legen ønsker at TSH skal bevege seg under 1,0 og FT4 til rundt 20-tallet - og har derfor bedt meg øke ukedosen til 850 mcgr i uken, med ny kontroll om 2 mndr.

Jeg har jo forstått at det er mange der ute som ikke merker noen bedring med kun Levaxin, og derfor har behov for andre merker - evt. i kombinasjon. Derfor er jeg akkurat nå veldig glad på egne vegne vedr. medisinering, for det later jo til at det virker som det skal på meg. Jeg var bare litt utålmodig i begynnelsen, trodde jo at med en diagnose skulle alt bli bra med en gang.... Men allerede da sa legen fra at det kunne ta lang tid før jeg merket større bedring, kanskje opp mot et år. Men at jeg også kunne merke bedringen tidligere hvis jeg var blant de heldige, men at jeg måtte være klar over at responderingen på Levaxin var veldig individuell blant stoffskiftepasienter.

Hmmmm - dette ble et mye lengre innlegg enn jeg hadde tenkt - dere får ha meg unnskyldt! Faktum er at for meg er det så positivt at jeg merker bedring nå, at jeg tenkte det ville være på sin plass å skrive denne "oppdateringen" under mitt tidligere innlegg der jeg skrev at jeg ikke merket noen som helst bedring....

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Endelig, bedring etter 4 mndr med Levaxin!

For noen tar det tid før systemet starter igjen og for en del er nok balansen mellom å ikke sjokke kroppen og samtidig tilføre nok til at det faktisk er en BEDRING vanskelig. Godt å høre at det virker for deg.
    Jeg trappet opp mye raskere (25µg pr 14 eller pr 28 dager litt vekselvis så jeg har gått til 112,5µg idag fra oppstart i begynnelsen av mai). Jeg merket bedring(eller iallfall endring) fra dag 1. Dessverre ikke på vekta... Misunner deg den, kjenner jeg.
    Det å holde oversikt over symptomene er lurt siden endringene i denne sykdommen er langsomme - enten det går i den ene eller den andre retningen.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  2. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  3. Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
    Av Howdy i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 28-06-07, 11:48
  4. Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
    Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 6
    Siste melding: 22-12-06, 20:58
  5. Svar: 1
    Siste melding: 05-09-05, 16:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder