Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
03-08-10, 21:46 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hei Hilde.
"Har det seg slik at lavt stoffskifte ofte gir god sannsynlighet for binyreproblemer? "
Stoffskiftet er jo det som driver alle kroppens funksjoner - er det lavt, vil også binyreaktiviteten bli det. Og det skal det jo også være.....
Så....
De som har gått lenge med for lavt stoffskifte, skal plutselig øke binyreaktiviteten i henhold til sin stoffskifteaktivitet, som jo dosen bestemmer.
Så er det ikke alltid at binyrene er istand til det.
Og det kan være alvorlig - man kan få en skikkelig kollaps som ubehandlet kan bli dødlig. (jo, det er alvorlig)
Så hvordan behandler man det ?
Og hvordan sjekker man det ?
Sjekkinga der er meeget dårlig ! Behandlermiljøet regner unisont med at binyrenes evne til å følge med er intakt - de måler aldri på dette (hvis man ikke maser da !) og man følges aldri opp.
Behandlingen strider man om - man kommer iallfall med mange forslag.
Det jeg mener må være best, er at binyrene får hvile mens stoffskiftet øker.
Det gjøres ved å gi et tilskudd av binyrenes hormoner mens stoffskiftet kommer seg såpass at en kan forvente normalitet - så trappes dette tilskuddet forsiktig ned.
Jeg husker ikke jeg Hilde - hvordan var måeresultatene dine ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker