Viser søkeresultater 41 til 50 av 339
Tråd: Blondies bok
-
02-08-10, 16:13 #41
Sv: Blondies bok
Hehe - ren nytelse altså ?
Har du forsøkt å tygge på de "pinnene" da ?
De smaker bare litt bedre enn det jeg han forestille meg at en sponplate gjør, men det er jo ekte saker da
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-08-10, 16:14 #42
Har fundert mye på å øke dosen jeg også ja, for det er jo som n'Finn pleier å si at binyrene også trenger stoffskifte hormon for å funke. Kjenner meg forøvrig utrolig godt igjen i det med å spise lakris og sukker for å kompensere for manglende energi...story of my life.. Men du hva er stek-bar fornoe
-
02-08-10, 16:18 #43
-
02-08-10, 16:30 #44
Overgangen til lavkarbo er vanskelig for alle, der er vant til at spise stivelse/sukker som basis-ingredienserne i kosten. Men det handler ikke om at lægge kosten om radikalt fra dag 1. Det handler "kun" om at få andelen af proteiner til at stige i den daglige kost. Det kan gøres meget nemmere end man frygter, hvis man f.eks. lægger 3 skiver skinke på et stykke brød, i stedet for en skive. Eller en dobbelt tyk skive ost (hvis ikke 2 skiver på samme brødstykke). Eller spise 2-3 blodkogte æg til morgenmad, i stedet for et. Eller spise 3 hakkebøffer i stedet for 2 (eller en) til aftenmåltid.... Ingen af delene må man spise for hurtigt OG man skal forsøge at lære sig IKKE at drikke til maden, men først efter måltidet.
Hovedsagen er, at man skal vænne sig AF med at spise "lidt af hvert" til hver en mundfuld. Prøv i stedet at spise bøffen med sauce FØRST og så grøntsager sidst fra tallerkenen. Rækkefølgen er protein først, grøntsager efter kødet, og kartofler, ris eller pasta sidst i måltidet, uden at blande de enkelte måltidets ingredienser i samme mundfuld. Det er IKKE en joke.
Kan man ikke undværre brød, er det helt OK, bare læg 3-dobbelt protein-pålæg på. Det vil automatisk nedsætte kulhydrat-procenten i måltidet og løfte proteinet til niveau, hvor behov for et senere "hurtig-glukose-fix" udebliver. Sukkerhunger og sult i det hele taget er kroppens "skrig" efter protein og kostfedt. Det har man faktisk eksperimenteret med i behandling af syge af boulimi, hvor en 3-4 dobling af protein (ikke vegetabilsk, f.eks. (tørre)bønner er for krævende at fordøje og fylder meget mere end kød-produkter) i realiteten har mildnet boulimikernes hunger i en grad, hvor de ikke kunne overspise i op til halve og hele dage efter protein-bombe-måltidet, til deres store forbløffelse.
Babysteps er OK, men så må man retfærdigvis acceptere at fremgangen vil også nærme sig med babysteps... Så i stedet for at kalde det for lavkarbo, kald det hellere "høypro"(tein) og det vil straks føles meget nemmere og mindre besværligt. Hvis man oven i det også afslutter måltidet med 3-4-5 aminosyrekapsler, kan man (simpelthen) ikke hjælpe sin krop/sind bedre. Held og fremgang!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-08-10, 18:47 #45
Godt å lese det du skriver, Anisa
Jeg gjør nemlig akkurat som du beskriver; brød må jeg ha, men tar en tynn skive og er veldig raus med smør og pålegg... Spiser poteter og ris til middag også, men en langt mindre andel enn før. Til frokost blir det gjerne 2-3 egg istedenfor ett. Dette går egentlig helt av seg selv, for jeg merker at blodsukkeret blir ustabilt om jeg legger inn for mye karbo. Men utover hva kroppen føler er godt for den, klarer jeg ikke gjøre så mye. Da føler jeg at jeg sliter ut kroppen.
Du er kanskje lei av aminosyre spørsmål men mener du at man skal ta 4 kapsler etter hvert måltid? På Now- boksen står det anbefalt fire om dagen.
-
02-08-10, 20:40 #46
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-08-10, 21:09 #47
Det bliver jeg aldrig lei av
4 kapsler er angivet som en "serving" dvs. pr gang: "As a dietary supplement, take 4 capsules 1 to 3 times daily, with or between meals, preferably with juice." Altså op til 12 kapsler pr dag, men 8 gør også godt. Uanset hvordan man ellers vender det og drejer, er det altså mad. Protein. Ikke noget "hokus pokus".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-08-10, 16:06 #48
For to dager siden fikk jeg min Barbasco pluss i posten og har tatt tabletten i tre dager nå. Allerede i går merket jeg at "tåka letnet"...jeg snakker ikke om været, men om hjernetåka. Den lettet sammen med den usigelige trettheten og det er slik i dag også. Har veldig mye vondt i kroppen, men velger å fokusere på tåka

Så kan man jo spørre seg om dette er thyroiden som jeg har brukt i snart fire uker eller Barbasco pluss
-
08-08-10, 16:51 #49
-
08-08-10, 19:08 #50
http://www.caredirect.eu/health-condition
Likte veldig dårlig å måtte legge inn personnr mitt når jeg bestilte, men dette regnes i Norge som et legemiddel (pga den gode effekten) og man får derfor kun bestille til eget forbruk. Så registreres man da ved hjelp av persnr. Har forøvrig en kollega som har brukt dette i mange år (har abonnert på det) uten problemer med leverandør. Ser mange her inne bestiller fra denne leverandøren også. Kostnaden er på ca 300kr per måned.
Svar med sitat

Bokmerker