Viser søkeresultater 1 til 10 av 90
Tråd: Kutte T4? Hva nå tro??
Threaded View
-
02-08-10, 13:13 #33
Sv: Kutte T4? Hva nå tro??
Begynner å huske litt nå.
Men husker ikke akkurat hvordan de synsforstyrrelsene opptrer - har du vært hos øyelege ?
Så på en av dine tidligste poster nå og kopierer : "Før jeg startet behandling for et halvt år siden var TSH 1,8 FT4 14,6 og FT3 5,4
Nå i mai er TSH 0,02, FT4 14,8 og FT3 5,9-
Det ser ut for meg som om den eneste forskjellen etter all medisin jeg har tatt er at TSH har sunket ellers er jo alt som før....."
Som jeg vil kommentere som følger : Dette er akkurat det som skjer, og må forventes av behandleren.
Du har helt rett i at alt er som før.
Når man griper inn i et regulert system, vil systemet regulator sørge for at alt blir som før - inntil tilskuddet overstiger den maksimale totalmengden.
Men det har du kanskje lest om ?
Sånne forstyrrelser kan vel komme av flere ting.
Mest nærliggende med tanke på at stoffskiftet på en eller anen måte er involvert, er thyroid eye diseace.
Har du lest om TED ?
http://thyroid.about.com/cs/relatedc...eyedisease.htm
Så er det flere som får mye fett i øyehulen og det forstyrrer jo synet på en måte.
Liothyronin er jo en utmerket måte å holde TSH nede på, men da vil jo ikke kjertlen produsere noe.....
Stoffskiftet blir jo da lavt og om det har vært for høyt så kan jo det være en årsak ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker