Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Anti-TPO, det samme som Hashimoto???

Jeg mener å kunne spore at flere uttalelser leger kommer med, er en gjettning mellom vage kunnskaper om sjeldne tilfeller.
    Det er et intrykk som har dannet seg hos meg.

Hashimotos Encefalitt behandles jo med steroider, og hvem vet om det ikke kan dumpe ned noen ideer i en rask svarsituasjon......
    http://thyroid.about.com/od/relatedc...s1/a/sreat.htm

Jeg har ikke kunnskap om at noen er behandlet med steroider. Ett nettsøk kan ikke bekrefte at slik behandling brukes. Tvert imot. Det sies rett ut fleree steder at slik behandling ikke virker.
    Jeg mener å ha sett en liten studie med noe uklart resultat, men kan ikke finne den nå.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Hashimotos Encefalitt behandles jo med steroider, og hvem vet om det ikke kan dumpe ned noen ideer i en rask svarsituasjon......
    http://thyroid.about.com/od/relatedc...s1/a/sreat.htm
    Det er ikke den samme sygdom, n`Finn. Mens i Hashimoto's Thyroiditis angribes skjoldbruskkirtlen, i Hashimoto's encephalopathy angribes neuroner i hjernen og antallet af antistoffer kan nå op på op til 100.000 (hvis ikke flere).

Hashimoto's encephalopathy er omtalt her på forummet i denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8971
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

jojo, det er jeg klar over - det jeg mener er at legen husker feil (forkert) og blander de to sykdommer med samme opphavsmann sammen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    9

At bruge binyrebarkhormon under IVF er almindeligt hvis man har prøvet mange forsøg -og i USA bliver det oftere anvendt end herhjemme.
    Jeg kan ikke underbygge det med henvisninger og links og fagudtryk som I kan.
    Jeg føler mig mere vildledt end vejledt med Jeres svar og skriven frem og tilbage omkring min tilstand og eventuelle valg jeg ønsker at tage.
    Så jeg vil siger farvel og tak -og melde mig ud af dette forum igen.

Hilsen Libber

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Libber Vis post
    Jeg føler mig mere vildledt end vejledt med Jeres svar og skriven frem og tilbage omkring min tilstand og eventuelle valg jeg ønsker at tage.
    "Vildledning" eller "vejledning" er ikke hvad vi sysler med her på forummet. Vores formål og eksistensberettigelse er hjælp til selvhjælp. "Hjælp til selvhjælp" betyder, at synspunkterne bliver fremlagt og ellers er resten at opgaven med at lære og søge videre efter viden - ens egen.

Vi yder ikke medicinsk vejledning og enhver som forventer det, bliver skuffet. Vi yder heller ikke automatisk blåstempling af, hvad man i forvejen har bestemt sig for, hvis de som besvarer ens spørgsmål ikke er enige i enten det valg som (allerede) er truffet eller - i begrundelsen herpå. Til syvende og sidst handler det om at besvare spørgsmål i overensstemmelse med ens samvittighed og det mener vi, er gjort. Vi ser problemet i et andet lys og dette er:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Libber Vis post
    Det kan jo tage mange år før antistofferne forsvinder og jeg er 34 år nu, så vi har ikke tid til at vente i flere år.
    Denne tråd er nu låst.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Samme symptomer hypo og adhd?
    Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-07, 10:17
  2. Høy og lav på samme tid
    Av Ada i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 50
    Siste melding: 26-04-07, 10:59
  3. Snakker vi om samme benevnelser når vi nevner verdiene?
    Av Dolphin i forumet Normalverdiene?
    Svar: 9
    Siste melding: 12-10-06, 15:00
  4. Levende død,noen som føler det samme?
    Av meg i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 06-08-05, 22:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn