Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
31-07-10, 20:16 #10
Sv: Anti-TPO, det samme som Hashimoto???
Til dem af os som er på binyrestøtte med hydrocortison vil jeg gerne "oversætte" forslag til Prednison-dosering Libber er blevet tilbudt af lægerne forud for ægoplægning (og under graviditeten?). Det ville svare til, henholdsvis 50 og 150 mg hydrocortison pr dag. Som rexxy69 skriver - går Prednison over i placenta og hvad det vil gøre ved fosterets binyre-/thyreoidea-/hypofyseakse ikke et spørgsmål om, men om hvor meget.
I et andet indlæg skriver Libber: "Endokrinologen snakkede om at det kunne "slåes ned" med prednisolon/binyrebarkhormon i stor dosis, men det ville han fraråde når jeg forsøger at blive gravid." og talen her er om Anti-Thyroid Peroxidase Antibodies. Er nogen her blevet behandlet for Hashimoto's med steroider? I så fald er det en nyhed for mig og sikkert også for andre....
Hvis det altsammen kun var spørgsmål om et "overaktivt immunsystem" kunne man behandle alle Hashimoto's tilfælde med Prednison. Det gør man ikke fordi lige så snart Prednison-behandlingen er ophørt, vil alle Anti-Thyroid Peroxidase antistoffer kaste sig over offeret med uformindsket styrke igen. Prednison pacificerer ikke permanent et overaktivt immunsystem, kun dæmper det mens behandlingen står på.
Utroligt nok, skriver Odense Universitetshospital følgende i deres vejledning i "Anvendelse af lægemidler under graviditet og amning": "Hypotyreose hos gravide er meget sjælden, da tilstanden er forbundet med infertilitet. Tilstanden bør være behandlet inden graviditet, da den er forbundet med abort, dødfødsler og medfødte misdannelser. Behandlingen er levotyroxin, der ikke regnes som teratogent." (Teratogen betyder fosterskader). Og her lader Libbers læger sig lede af blodprøver, selv om hendes vanskeligheder med at blive gravid tyder på, at hendes hypothyreose er i den grad underbehandlet.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Samme symptomer hypo og adhd?
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 04-11-07, 10:17 -
Høy og lav på samme tid
Av Ada i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 50Siste melding: 26-04-07, 10:59 -
Snakker vi om samme benevnelser når vi nevner verdiene?
Av Dolphin i forumet Normalverdiene?Svar: 9Siste melding: 12-10-06, 15:00 -
Levende død,noen som føler det samme?
Av meg i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 5Siste melding: 06-08-05, 22:17

Bokmerker