Sitat Opprinnelig skrevet av Evito Vis post
Nå, etter jeg ble gravid har jeg blitt dårligere igjen.
Har tatt 60 mg Thyroid hver dag.
De siste prøvene min var:

FT4 8.7
TSH o,24
T3 2.3
TBG 33
TRAS <1.5
T4 94
FT3 4,8
S-Thy.perox.antis. 12

S-GT 7
S-ALAT 1
S-Bilirubiner 4
S-Ferritin 11

Rett før jeg ble gravid (2uker) I midten av januar
S-FT4 13,5
S-TSH 0,12
S-T3 1.6
S-Thy.perox.antis <10
S-T4 70
S-Ferritin 40

Legen mente jeg er overdosert etter denne prøven.

Etter siste prøven har jeg selv økt dosen fordi jeg følte meg helt på "felgen" og var så utrolig deprimert. Etter nå to uker på økt dose, føler jeg meg my bedre igjen :-)

Jeg blir så forvirret når legen sier noe og jeg føler noe annet. Er selvfølgelig redd for å overdosere, men da hadde vel verdiene vært annerledes??
Kjenner jeg bruker mye energi på å gruble på disse tingene.

Noen som har noen kommentarer til prøvene, og hva de vil si/betyr?

Veldig takknemlig for tilbakemelding :-)
Jeg blir så sinna når jeg leser dette! Hvis du setter deg ned og leser her på forummet, vil du se at mange har vidt forskjellige FT4 område hvor de trives. Legen din kan umulig vite hvor ditt område er. Dette er noe du selv må eksperimentere med, jeg driver med å lete etter mitt område nå, det må prøves og feiles.

60 mg thyroid er altfor lav døgndose uten å være gravid. Og når du blir gravid må dosen økes, barnet skal også tilgodeses. jeg husker ikke hvor mye, det er skrevet om dette av andre med graviditet, om du skal øke 50 eller 100%. Det høres ut som om du raskt bør komme deg til en lege som kan både stoffskiftesykdom og graviditet. Har du målt Anti-TPO, som viser om du har antistoffer? Hvis du har antistoffer, altså det som kalles Hashimotos, skal FT4 ligge høyt i referanseområdet for FT4, rundt 20.

Aporopos referranseområde: det er viktig at du legger ut de tallene også, fordi de varierer fra lab til lab.

Jeg synes jo det du gjør nå, med å øke på egenhånd, høres ut som en god løsning for deg og barnet ditt. jeg kan jo si at jeg går på 150 mg thyroid pluss 25 mg levaxin. Og jeg er ikke gravid.

Legen din gøres livsfarlig ut. Hjelp deg selv og barnet ditt med å finne en som er kyndig. Jeg ville bedt om å få henvisning til Thyreoideaklinikken på Aker, om du bor i Osloområdet, men det kan ta tid. I mellomtiden burde det være en annen lege som raskt kunne gi deg en annen virkelighetsoppfatning enn den legen du nå bruker