Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard Jeg blir små-engstelig når jeg leser her inne på forumet

av og til, når jeg har dårlige dager små-engstelig når jeg leser her inne på forumet. Det skyldes nok at jeg ikke er helt i balanse med stoffskifet mitt enda samt når jeg leser ting så må jeg kjenne etter og spekulere....det er så mye rart med sykdommen, mye som kan dukke opp av andre autoimmune sykdommmer og andre ting....

Ofte føles det som en trøst å lese at andre har det som meg, men iblandt fører det til mer engstelse.... hva blir det neste liksom. Alikevel klarer jeg ikke å la være å lese det som blir skrevet...

Er kjempeglad for forumet, og ville ikke vært det foruten bare så det er sagt. Er det andre som føler som meg?
    Sist endret av Admin; 09-04-09 kl 00:29 Begrunnelse: ö-tegn fjernet

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Jada, Linn.. Er også kjempetakknemlig for all kunnskap her inne og alt jeg har lært om sykdommen min via folket på forumet! Det har hjulpet meg mange ganger!!

Men - jeg er også sånn at jeg har begynt å kjenne etter: Kanskje jeg har en masse andre sykdommer og? Kanskje ikke verdiene mine er sånn som de skal være osv.osv? Får jeg kreft eller andre uhumskheter???

Har en bekjent med lavt stoffkifte som er helt bekymringsløs, spiser sin pille, fungerer godt og synes jeg er "hypo - konder" som leser og leser - og forteller henne hva som kan skje med oss. Tror jeg misunner henne litt...

Husk at de fleste fungerer bra på riktig medisinering - iallefall de som jeg kjenner. (Ligger i slekta hos meg...)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ikke kjenn så godt etter ;)

Som nosy sier så fungerer de fleste bra på medisiner, og de får heller ikke mange ekstra ting, så som andre autoimmune sykdommer. Kreft er man vel ikke mer disponert enn andre for å få. Noen mener t.o.m. at man i noen tilfeller kan ha et bedre immunforsvar siden det allerede kjører så høyt som det gjør. Altså større beredskap.

Dere vil ikke være i tvil om at noe annet er galt, hvis det noengang skulle bli det. Husk at man kan bli syk av å engste seg for mye/unødig.

Så nyt det funksjonsnivået dere har. Forsøk å finne den dosen dere har det best på, og følg gjerne noen kostholdtips som kan bidra til at stoffskiftet fungerer best mulig. Alt etter hvor mye dere trenger det...
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Linn - jeg er en av de som ikke er hardest rammet. Jeg prøver å ikke tenke så mye på hva jeg kan få, men heller konsentrere meg om det som jeg gjenkjenner av symptomer som blir tatt opp her, og - suger til meg informasjon om dette - hvis det gjelder noe hos meg.

Hvis jeg kan prøve meg med et godt råd så er det å "skumme" det du føler ikke gjelder deg. Tror det er min måte....når jeg tenker meg om....

Ikke så greitt dette. Prøv å fokuser på det du kan pr i dag, og hold fast på det, så tenker jeg at dette forsterker seg. Og de dumme tankene kan kanskje "falle død om"! Har lært litt triks i det siste. Teoretisk ennå...(her skal intet være uprøvd)...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Linn

Slik hadde jeg det også da jeg var ny med medisinen. Men det blir bedre når du kommer i bedre balanse. Hos meg tok det noen måneder. Jeg holdt meg unna forumet når jeg var dårligst, for det ble så tungt og negativt det hele. Nå har jeg gått på Levaxin i 1 år og kan lese alt her og andre steder til og med på mine dårligste dager. Så det er absolutt lys i tunnelen.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Lignende tråder

1. Ny her inne
    Av Reidun i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 26-01-09, 16:46
  2. Ny her inne...
    Av i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 20-06-07, 21:24
  3. Hei dere her inne
    Av tussi i forumet Presentasjoner
    Svar: 3