Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Tråd: Pregnenolone
Threaded View
-
30-07-10, 19:46 #23
Sv: Pregnenolone
Hej Damen
Nej, i og med at pregnenolone er ikke et hormon, er der ingen fare for en direkte tilsløring af din blodprøveresultater efter så kort tid som en uge. Det er binyrene selv der bestemmer, hvad er mest presserende at bruge pregnenolone til først som sidst. Jeg er dog ikke sikker på, om cremen er nok til formålet fordi som bekendt, ligger vi (som over-50-årige) i forvejen nede på ca. 50% af den mængde pregnenolone, som vi (ellers) har dannet som yngre + vores "over-50-år-gammel" hud ikke nødvendigvis absorberer 100% af det, som bliver smurt på den.
Vi producerer normalt (i de "bedste" år) ca. 50 mg pregnenolone pr dag som (vel at mærke) en slags "vedligeholdelsesdose" til ellers fulde pregnenolone-depoter i kroppen, herunder proportionelt mest i hjernen. Det er noget andet, når man gennem flere år (med alderen og/eller en sygdom) i realiteten først tærer på egne depoter og senere skal leve med underskud af pregnenolone, særlig når man lever fedt- og proteinfattigt, eller (Gud forbyde) er i behandling med statiner, for så er det lige meget hvor ung man er - ens pregnenolone vil styrtdykke under alle omstændigheder.
Jeg har selv brugt mellem 50 og 75 mg pregnenolone gennem ca. 2 år og nu smider jeg en 25 mg som smeltetablet under tungen en gang dagligt. Jeg har ingen erfaring med cremen.
At tage erstatningshormoner som pregnenolon og progesteron, der optræder tidligt i binyrekaskaden, tillader kroppen ud fra sin egen intelligens at vælge, hvilke andre hormoner den vil fremstille af dem ud fra sine behov.Kilde: "Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome" af James L. Wilson• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone
Av Anisa i forumet PregnenoloneSvar: 16Siste melding: 27-02-11, 17:40

Svar med sitat

Bokmerker